واکنش بانک صادرات به ادعای نامزد ریاست جمهوری درباره خروج پول از بورس

معاون مالی بانک صادرات ادعای یکی از ۷ نامزد ریاست جمهوری مبنی بر خروج ۹.۴ هزار میلیارد تومان از بورس را تکذیب و از کمک ۲۸.۸ هزار میلیارد تومانی برای رونق و بازارگردانی سهام خبر داد.

به گزارش بیداربورس،  احمد فاضلی در واکنش به ادعای جدید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی یکی از ۷ نامزد ریاست جمهوری مبنی بر خروج ۹.۴ هزار میلیارد تومان از بورس توسط بانک صادرات که در در رسانه ملی اعلام شد، گفت: بانک صادرات نه تنها هیچ پولی از بورس خارج نکرده بلکه ۱۸ هزار میلیارد تومان برای رونق بورس پرداخته است.

وی ادامه داد: این ادعا از اساس کذب است. چرا که بانک صادرات و شرکت‌های تابعه از سال گذشته تا پایان اردیبهشت سال‌جاری نه تنها هیچ پولی را از بازار سهام خارج نکرده‌اند بلکه در روند خرید و فروش و برای رونق‌بخشی به بازار سرمایه و همچنین کمک به تامین مالی عمومی به طور خالص بیش از ۲۸.۸ هزار میلیارد تومان برای رونق بورس و بازارگردانی سهام پرداخته اند.

این مقام مسئول افزود: از این مبلغ، ۱۰.۸ هزار میلیارد تومان، مستقیم وارد بازار سرمایه شده و ۶ هزار میلیارد تومان نقد و ۱۲ هزار میلیارد دیگر هم از محل مطالبات از دولت برای خرید سهام شرکت‌های بورسی اختصاص یافته است.   

فاضلی گفت : با مراجعه به اعداد و ارقام موجود در بازار سهام به راحتی می‌توان ادعای مطرح شده را راستی‌آزمایی کرد و از قاضی‌زاده‌ هاشمی انتظار می رود موضوع را دوباره توسط اهل فن بررسی کرده و اظهارات را به نحو مناسب اصلاح کند.

کد خبر 3945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =