تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد عکس العملی به عدم اجرای تعهدات برجام بود

معاون سیاسی وزیر خارجه با اعلام اینکه سلاح هسته‌ای هیچ جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد از تجدید نظر درباره غنی سازی اورانیوم در صورت لغو تحریم ها و پایبندی آمریکا و اروپا به برجام خبر داد.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورس‌پرس، عباس عراقچی درباره افزایش غنی سازی اورانیوم در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: کاربرد غنی سازی ۲۰ درصد برای سوخت راکتور تهران است که تا سال ۸۸ سوخت آن همواره از خارج وارد می شد. وقتی آمریکا از برجام‌ خارج شد و در زمینه رفع تحریم‌ها منافع ایران به صفر رسید، تعهدات را به شکلی که امکان بازگشت وجود داشته باشد کاهش دادیم.

وی افزود: سلاح هسته‌ای هیچ جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد. برجام‌ پابرجا است و اگر طرف مقابل به تعهدات عمل کند در غنی سازی تجدیدنظر خواهیم کرد.

این معاون ادامه داد: بر اساس بیانیه اخیر کمیسیون مشترک برجام، رفع تحریم‌ها پایه اجتناب ناپذیر توافق است. آنها باید سپاسگذار ایران باشند که برجام را با توجه به عدم اجرای تعهدات از سوی آنها و خروج آمریکا حفظ کرده و آغاز تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد عکس العملی به عدم اجرای تعهدات برجام بود.

عراقچی گفت: اجرای غنی سازی طبق قانون مجلس است و اروپایی‌ها که ادعای دموکراسی دارند حق ندارند ایرادی وارد کنند. راه حفظ برجام فشار به ایران نیست بلکه اجرای تعهدات‌ شامل لغو تحریم‌ها است.

کد خبر 453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =