بانک جهانی برای توسعه صنعت برق به ازبکستان وام ۳۸۰ میلیون دلاری می‌دهد

بانک جهانی برای توسعه صنعت برق ازبکستان به این کشور معادل ۳۸۰ میلیون دلار وام اختصاص می‌دهد.

به گزارش بیداربورس، بانک جهانی برای توسعه صنعت برق در ازبکستان به این کشور معادل ۳۸۰ میلیون دلار وام اختصاص می‌دهد.

بانک جهانی معادل ۳۸۰ میلیون دلار و بنیاد اقلیم سبز معادل ۴۳ میلیون دلار وام اختصاص می‌دهند.  

این وام‌ها برای اجرای طرح بازسازی بخش انرژی و تامین برق روزمره مردم و تاسیسات بازرگانی هزینه می‌شود.

این وام با بازپرداخت مدت ۴۰ سال در اختیار ازبکستان قرار می‌گیرد.  

پیش بینی می‌شود تقاضای برق از ۶۱ میلیارد کیلووات ساعت در سال ۲۰۱۸ میلادی تا بیش از ۱۰۰ میلیارد کیلوولت ساعت در سال ۲۰۳۰ میلادی افزایش یابد.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر خطوط انتقال برق و شبکه‌های توزیع برق وجود دارد. بخش عمده آن در دوران شوروی ساخته و کهنه شده است.

این طرح به بازسازی زیربناهای کهنه انرژی از طریق تامین مالی سرمایه گذاری‌های اولویت دار شرکت سهامی «شبکه‌های ملی ازبکستان» کمک می‌کند.

علاوه بر این، ۲۲ ایستگاه فرعی کهنه بازسازی می‌شود و توسعه می‌یابد. همچنین ایستگاه‌های فرعی جدید به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات و خطوط انتقال برق در ۱۱ استان ازبکستان احداث می‌شود.

این طرح همچنین برای توسعه تجارت برق منطقه‌ای آسیای مرکزی از طریق بازسازی و توسعه زیربناهای متصل کننده ازبکستان با شبکه‌های برق افغانستان، قزاقستان و تاجیکستان کمک خواهد کرد.  

ازبکستان در سال ۱۹۹۲ میلادی به عضویت بانک جهانی درآمد و این بانک از سال ۱۹۹۵ میلادی برای اجرای طرح‌ها در زمینه‌های خصوصی‌سازی، رشد بخش مالی، کشاورزی مدرن، الکتروانرژی، بهبود زیرساخت‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش به ازبکستان بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار وام داده است.

کد خبر 4698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =