پاسخ رییس سازمان بورس به ادعای عجیب وزیر صمت

علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت، طی اظهاراتی عجیب و بدون درنظر گرفتن اثر افزایش نرخ ارز و قیمت‌های جهانی و رانتی که در شبکه توزیع پایین‌دست فولاد وجود دارد، وزارت اقتصاد را مسئول افزایش قیمت‌های فولاد اعلام کرد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از اقتصاد آنلاین،  حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس اوراق بهادار در پاسخ به این ادعای عجیب وزیر صنعت، معدن و تجارت، بورس کالا را بازاری شفاف و رقابتی دانست و گفت: گزارشی براساس قیمت‌های جهانی تهیه شده است. در این گزارش، قیمت جهانی شمش ۳۰ درصد بالاتر از قیمتی است که در بورس کالا معامله می‌شود.

وی افزود: من چنین اظهاراتی را که بورس کالا را به عنوان ابزاری برای گرانی می‌شناسد، رد می‌کنم. زیرا بورس کالا، بازاری شفاف است و تمام جزییات بر تابلو نشان داده می‌شود. اگر قصد کنترل قیمت را داریم، باید خارج از بورس کالا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.  

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: فاصله دو برای میان قیمت ورق فولادی در بورس کالا و بازار آزاد وجود دارد و برای چنین موضوعی باید راه حل پیدا کرد. زیرا در بورس کالا، قیمت‌ها پایین است.  

وی اظهار داشت: باید به متغیرهای اقتصادی و قیمت‌ها توجه کرد. زیرا بر میزان سودآوری شرکت‌ها تاثیرگذار بوده و عدم کنترل قیمت در بازار آزاد، تنها به ضرر شرکت‌های تولیدکننده و سهامداران آن‌ها می‌شود.

کد خبر 470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =