افزایش ۴ برابری قیمت سیمان در یک ماه نتیجه ورود به بورس بود

وزیر راه با اعلام مخالفت با ورود مصالح ساختمانی به بورس کالا، مدعی شد نتیجه ورود مصالح ساختمانی به بورس، افزایش ۴ برابری قیمت سیمان در یک ماه گذشته است.

به گزارش بیداربورس، محمد اسلامی با بیان این که برای تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن تاکنون ۵۴ هزار هکتار زمین در اختیار وزارت راه قرار گرفته در برنامه تیترامشب گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت مصوب طرح جامع شهرها، الحاق اراضی موجود در پیرامون و محدوده شهرها و احیای بافت‌های فرسوده در هسته شهرها از اولویت‌های ساخت و ساز مسکن است.

وی با اشاره به مخالفت با ورود مصالح ساختمانی به بورس افزود: نتیجه ورود مصالح ساختمانی به بورس، افزایش ۴ برابری قیمت سیمان در یک ماه گذشته است. از ابتدای مرداد از خانه‌های خالی مالیات اخذ می‌شود. تاکنون ۱.۳ میلیون واحد مسکونی خالی شناسایی شده که ۶۰ درصد از خانه‌های خالی را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون ۳ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کرده‌اند و به زودی پیامکی به متقاضیان برای تأیید واحدهای مسکونی ارسال می‌شود. بسیاری از مالکان واحدهای خالی افراد حقوقی هستند و مالیات این واحدها ۲ برابر حساب می‌شود. اکنون ۵۳۴ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ هزار نقطه پروژه در حال ساخت است.

اسلامی از ۱۷۰۰ کیلومتر خط راه‌آهن در حال ساخت خبر داد و اضافه کرد: حدود ۷۰۰ کیلومتر از این خطوط با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه خطوط هم در حال تکمیل است. معدل احداث ریل و ریل‌گذاری طی تاریخ راه‌آهن حداکثر ۱۵۰ کیلومتر در سال بوده و امروز این عدد به ۶۰۰ کیلومتر رسیده که رکورد است.

کد خبر 5488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =