تقاضا بر عرضه غلبه خواهد کرد  

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: آنچه که برای بازار امروز پیش بینی میشود روند و شروع مثبت خواهد بود و هرچه به نیمه های بازار نزدیک میشویم عرضه ها بیشتر خواهد شد و از سوی دیگر سمت تقاضا و  خریدار وزن سنگین تری خواهد داشت و از پس عرضه ها برخواهد امد.  

بهمن اسماعیلی  مدیر دارایی سبدگردان الگوریتم در گفت‌وگو با بیداربورس، با بیان اینکه با توجه به انتظاراتی که در پایان هفته گذشته درخصوص عدم توافق برجام در کوتاه مدت و روند نتیجه گیری مذاکرات داشت گفت: شرایط به گونه ی پیش رفت که  نرخ ارز افزایش و به محدوده مقاومتی ۲۶ هزار تومان نزدیک شد.
اسماعیلی افزود: شرکت های صادرات محور به عنوان شرکت هایی که  وزن اصلی بازار را در شاخص کل و هم وزن  تشکیل میدهند گزینه های جذابی برای سرمایه گذاری خواهند بود. این نکته بدین جهت بوده نرخ تاثیر گذار در سوداوری شرکت های صادرات محور نرخ ارز و نرخ های بازارهای جهانی است که بازار کامودیتی ها به نظر میرسد در کوتاه مدت روند مثبتی خواهد  داشت.
وی گفت: بازار ارز  با توجه به ثباتی که در قیمت های ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان داشته است  هر رشدی در نرخ ارز باعث میشود سرمایه گذاران دارایی های مطمئن انتخاب کرده و  از افزایش رشد نرخ تورم نهایت استفاده را داشته باشند و  سهام هایی را خریداری کنند که  بتوانند در روند تورم ریسک خود را پوشش دهند.
اسماعیلی در خصوص وضعیت بازار امروز گفت:  با توجه به اینکه در بازار روز گذشته خروج پول از صندوق با در آمد ثابت عدد قابل توجهی بود و از سوی دیگر ورود پول حقیقی داشتیم و ۸۱ درصد معاملات بازار معاملات خرد تشکیل داده بود و صف های خرید با پرجا بوده است،  شاخص کل و روند تکنیکالی آن نیز بازار مثبتی خواهیم داشت و منطقا نقش بازار گردان ها در  این شاخص مثبت و رشد در کوتاه مدت خیلی  مثمر ثمر خواهد بود.
این کارشناس  بازار سرمایه در ادامه گفت: عرضه هایی توسط  بازارگردان ها خواهیم داشت ولی آنچه که برای بازار امروز پیش بینی میشود روند و شروع مثبت خواهد بود و هرچه به نیمه های بازار نزدیک میشویم عرضه ها بیشتر خواهد شد و از سوی دیگر سمت تقاضا و  خریدار وزن سنگین تری خواهد داشت و از پس عرضه ها برخواهد امد.  
وی گفت:  شاخص کل  در بازار امروز  مثبت خواهد بود و شاخص هم وزن  نیز با مقاومت مواجه  شده است پس  باید به  شاخص کل  چه رفتاری خواهد کرد و ایا سهم های بزرگ بازار توسط  خریداران خریداری خواهد شد و اگر بخشی از ورود  پول به سمت  سهم های بزرگ نرود به سمت سهام های کوچک که در شاخص هم وزن تاثیر گذار هستند هدایت خواهد شد.

کد خبر 5594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =