روحانی اعتماد بخش خصوصی به دولت را خدشه‌دار کرد!

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان با اشاره به سلب اعتماد بخش خصوصی در دولت سابق، خواستار توجه دولت جدید شد و گفت: بیش از ۳.۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار بخش خصوصی است.

به گزارش بیداربورس، ایرج رهبر با اشاره به اینکه حسن روحانی اعتماد بخش خصوصی به دولت را خدشه‌دار کرده، گفت: در دو دوره ریاست‌جمهوری روحانی به‌ خصوص دوره وزارت عباس آخوندی تا زمان روی کار آمدن محمد اسلامی، نه تنها توجهی به تولید مسکن نشد، بلکه عملکرد منفی هم در این بخش داشتند.

وی افزود: در آن زمان برای بخش مسکن هیچ برنامه‌ریزی انجام نشد. همین رویکرد باعث لطمه زیادی به این حوزه شد، قیمت‌ها چندین برابر شده، اجاره‌بها رشد سرسام‌آوری داشته و بازار مسکن در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ یکی از عوامل عدم موفقیت دولت، عدم توجه به نیروی عظیم فنی، اجرایی و مالی بخش خصوصی در بازار مسکن بود. بر خلاف وعده ها و شعارها در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتاد و توجهی به بخش خصوصی نشد تا تصدی‌گری مورد ادعای روحانی به بخش خصوصی واگذار شود. از قدیم این بخش خصوصی بود که بازار مسکن را اداره می‌کرد اما توجه نکردن به توان این بخش، باعث صدمه به بازار مسکن و بخش کشاورزی شده است.

رهبر گفت:‌ دولت رئیسی اگر بخواهد در بخش مسکن موفق باشد باید اعتماد بخش خصوصی را دوباره کسب کند. در دولت قبل، بخش خصوصی را در قراردادهای مسکن مهر فریب دادند که باعث سلب اعتماد این بخش به دولت شد.

وی افزود: بیش از ۳.۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار بخش خصوصی است که باید از آن استفاده کرد. در این برهه که قیمت نهاده‌های ساختمانی به روز شده، عدم ثبات در این بخش به اجرای برنامه‌ها لطمه می‌زند و باید نوسانات قیمت خنثی شود. باید عزم و اراده‌ای باشد تا دولتمردان از کرسی قدرت پایین بیایند و شاهد دستورات مخرب به بخش خصوصی نباشیم تا در یک همکاری برد برد اهداف نظام را پیش ببریم.

رهبر ادامه داد: عدم ثبات قوانین، یکی از معایب سرمایه‌گذاری در بخش مسکن است که باید مورد توجه دولت بعدی و شخص وزیر راه قرار گیرد.

کد خبر 5837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =