مخبر دستور به واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریور داد

معاون اول رئیس جمهور که ماه گذشته در کسوت رئیس ستاد فرمان اجرایی امام، وعده تحویل ۵۰ میلیون دوز واکسن ایرانی داده بود، دستور به واردات ۲۰ میلیون دوز تا پایان شهریور داد!

به گزارش بیداربورس، محمد مخبر که ۲۴ تیر و در کسوت رئیس ستاد فرمان اجرایی امام، وعده تولید هفتگی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن برکت و تحویل ۵۰ میلیون دوز تا پایان شهریور داده بود این بار در مقام معاون اولی رئیس جمهور از واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریور خبر داد.

وی در جلسه تامین واکسن کرونا، گفت : واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریور، اولویت استمرار واکسیناسیون بوده و مسئولین وزارت بهداشت، هلال احمر و وزارت خارجه با جدیت موضوع واردات واکسن را دنبال کنند تا همزمان با سرعت گرفتن تولید واکسن داخلی، واکسیناسیون گروه های هدف و قطع زنجیره انتقال بیماری، هرچه سریعتر انجام شود.

وی افزود: ظرفیت تولید خط دوم واکسن برکت و شفا فارمد دو میلیون دوز است و خط سوم تولید واکسن هم تا پایان ماه جاری راه‌اندازی می شود که می تواند هفته ای ۶ میلیون دوز واکسن تولید کند و تا پایان شهریور حداقل ۵۰ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طبق اظهارات حمیدرضا جمشیدی رییس هیات مدیره گروه دارویی برکت، خط دوم و سوم تولید این واکسن تا دو هفته  و یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

کد خبر 6012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =