فعالیت کاربران ایرانی در صرافی بایننس متوقف شد

صرافی بایننس برای حفظ جایگاه در کشورهای بزرگ و اجرای توصیه‌های FATF ضمن در نظر گرفتن فرصت موقت از فعالیت کاربران ایرانی جلوگیری می کند.

به گزارش بیدار بورس، کاربران ایرانی به‌ اجبار باید از بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا خارج شوند. اولین مرحله از این کوچ اجباری، تیر ماه و با کاهش حجم مجاز برای معاملات روزانه و اعمال محدودیت‌های واریز و برداشت از دارایی‌ها در صرافی بایننس برداشته شد و حالا بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا ایرانی‌ها را وادار کرده بصورت کامل از این بازار خارج شوند.

حساب کاربران ایرانی‌ها هنوز کاملا مسدود نشده و بایننس فرصتی در نظر گرفته تا ایرانی‌ها و کاربران چند کشور دیگر موقت اجازه داشته باشند سفارش‌ هایی را که قبلا ثبت کرده بودند، حذف کنند یا دارایی‌ ها را از حساب کاربری صرافی بایننس بیرون آورند.

پشت پرده ماجرای محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به صرافی‌های مطرح ارز دیجیتال در دنیا از جمله صرافی بایننس به FATF ختم می‌شود که در آن به نقل و انتقالات الکترونیکی هم اشاره شده است. براساس این توصیه‌ها، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی باید اطلاعات کامل کاربران از جمله نام، اطلاعات حساب، آدرس، شماره شناسایی ملی، شماره شناسایی، تاریخ و موقعیت مکانی ایجاد کننده را جمع‌آوری کنند تا برای هدف مبارزه با پولشویی به‌کار گرفته شود.

این چارچوب به معنای آن است که صرافی بایننس هم ناچار است برای حفظ جایگاه در کشورهای بزرگ، توصیه‌های FATF را اجرایی کند و از همه کاربران بخواهد تا در گام نخست، تمامی اطلاعات مربوط به هویت را ثبت کنند.

یکی دیگر از این قوانینی که بایننس مجبور به رعایت آن خواهد بود، جلوگیری از فعالیت کاربران در برخی کشورها است که قوانین و مقررات رایج FATF در آنها اجرا نمی‌شود. کشورهایی مانند چین، ژاپن، کانادا، لوکزامبورگ، مصر، پاکستان، عراق، کره شمالی، سوریه، زیمباوه، کوبا، و ایران. بر این مبنا اکنون کاربران این ۱۲ کشور، از جمله ایران و چین، دیگر نمی‌توانند محدودیت‌ها را دور بزنند.

ایرانی‌ها قبلا برای دور زدن محدودیت‌های بایننس از VPN استفاده می‌کردند تا آدرس آی‌پی آنها قابل شناسایی نباشد. ولی با تغییر جدیدی که اعمال شده است، همه کاربران باید فرآیند احراز هویت را برای مقابله با پولشویی کامل کنند. گام نخست برای این کار این است که کاربران باید کارت شناسایی را بارگذاری کنند. طبیعتا کاربرانی که به دروغ خود را از کشور دیگری معرفی کرده بودند، امکان احراز هویت ندارند و در نتیجه عملا دسترسی آن‌ها به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال مسدود شده است.

کد خبر 6580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =