دو برنامه برای نیروگاه اتمی بوشهر

رئیس جمهور با اعلام دو برنامه برای نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: فعال‌ شدن دیپلماسی اقتصادی و همکاری با همسایگان و افزایش سهم ایران در تجارت منطقه‌ای در اولویت دولت است.

به گزارش بیدار بورس، ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان، علماء، ایثارگران و نمایندگان اقشار مختلف استان بوشهر با اشاره به بازدید نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: تامین هزار مگاوات برق از این نیروگاه اصلاً مطلوب نیست و حتما باید در گام نخست ظرفیت تولید برق به ۲ هزار مگاوات افزایش یابد. مقدمات این برنامه فراهم شده و بزودی فرایند سه برابر کردن برق نیروگاه آغاز می‌شود. در گام بعدی هم باید ظرفیت تولید ۱۰ هزار مگاوات برق از صنعت هسته‌ای محقق شود.

وی با تاکید بر پرداخت سهم استان بوشهر از ذخایری مانند نفت، گاز و پتروشیمی، ادامه داد: رویکرد بودجه  سال آینده، پرداخت سهم استان محروم اما برخوردار از ذخایر و منابع معدنی است تا در مسیر توسعه استان استفاده شود.

رئیسی درباره فعال‌ شدن دیپلماسی اقتصادی هم توضیح داد: دولت این موضوع را با جدیت در دستور کار دارد و همکاری با همسایگان و افزایش سهم ایران در تجارت منطقه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است. می‌توان حجم فعلی تبادلات اقتصادی را به راحتی دو برابر افزایش داد.

کد خبر 8111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =