ابطال و صدور یونیت صندوق های سرمایه گذاری از طریق اسنپ

مدیرعامل تامین‌سرمایه‌نوین در نشست خبری امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین از طریق سوپر اپ اسنپ، با تاکید بر رویکردی نوین در سرمایه گذاری غیرمستقیم گفت: تامین‌سرمایه‌نوین اولین مجموعه‌ای است که خارج از بازار سرمایه مجوز امکان خرید و فروش و صدور و ابطال با همکاری سوپر اپلیکیشن اسنپ را دریافت کرده است.

این نشست با حضور داوود رزاقی مدیرعامل تامین‌سرمایه‌نوین، میثم فدایی مدیرنظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و مجید حسامی مدیر ارشد اجرایی اسنپ پی برگزار شد.

جلوی ضرر نوسهامداران را میگیریم

به گزارش بیداربورس، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری غیرمستقیم، بیان کرد: برنامه جدی سازمان بورس نه به صورت شعاری بلکه به صورت عملی توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بوده است.

فدایی با اشاره به ریزش شدید بورس در سال ۹۹ و در پی آن اعتراض شدید سهامدران، گفت: افرادی که به صورت غیرمستقیم سرمایه‌گذاری می‌کنند در زمان اوج بازار از سود مناسبی برخوردار خواهند بود و در زمان ریزشی بودن بازار نیز به صورت بسیار زیاد متضرر نخواهند شد، بنابراین سرمایه گذاری غیرمستقیم میتواند از وقوع زیان های شدید سهامداران تازه وارد جلوگیری کند.

او با بیان اینکه دستورالعمل سرمایه‌گذاری برخط برای اپلیکیشن‌های خارج از بورس نیز تصویب شده است، گفت: سوپر اپ اسنپ به عنوان اپلیکیشنی که در اکثر تلفن‌های همراه مردم کشور وجود دارد می‌تواند باعث افزایش سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری شود.  

فدایی آغوش سازمان بورس را بر روی تمام اپلیکیشن‌ها باز دانست و اظهار کرد: اپلیکیشن‌هایی که در این راستا پیش‌قدم شوند قطعا از مزیت‌های بهتری برخوردار خواهند شد و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد این خواهیم بود که وزن فعالت‌های فین تک را بیشتر کنیم.  

عرضه اولیه اسنپ تا پایان سال

مدیر ارشد اجرایی اسنپ، بااشاره به اینکه سرمایه‌گذاری یک کار تخصصی است و کسی که بخواهد در این زمینه موفق شود باید علاوه بر صرف زمان، دانش و تخصص کافی داشته باشد، گفت: براساس بررسی‌هایی که در دنیا انجام شده سرمایه‌گذاری غیرفعال در بلندمدت بازدهی بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری غیرفعال خواهد داشت و حتی حرفه‌ای‌های بازار نیز در بلندمدت نمی‌توانند سودی بیشتر از بازدهی بازار سرمایه کسب کنند بنابراین سرمایه‌گذاری در صندوق‌هایی که توسط مدیران با تجربه هدایت می‌شود می‌تواند امری هوشمندانه باشد و خیال سرمایه‌گذاران را آسوده کند.

او معتقد است اپلیکیشن اسنپ به علت دربرگیری زیاد دربین افراد جامعه می‌تواند نقش موثری در توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم داشته باشد.

حسامی در پاسخ به این سوال که اسنپ چه زمانی در بورس عرضه اولیه خواهد شد، گفت: فرآیند پذیرش در بازار بورس شروع شده است و اسنپ بسیار مشتاق است که هرچه سریع‌تر در این بازار عرضه شود اما فرآیندهای ادارای عرضه اسنپ با شرکت‌های سنتی متفاوت است اما سعی ما بر این است که تا پایان سال این عرضه را انجام دهیم.

کد خبر 8194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =