مصمم به ایجاد صنایع تبدیلی هستیم

رییس جمهور از برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت دولت برای فعال کردن ظرفیت‌های کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و نیز رونق صنعت گردشگری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، رییس جمهور از برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت دولت برای فعال کردن ظرفیت‌های کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و نیز رونق صنعت گردشگری در استان اردبیل خبر داد.

سید ابراهیم رییسی صبح امروز (جمعه) در فرودگاه شهرستان پارس‌آباد درباره اهداف سفر استانی به اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و از ظرفیت‌های مناسبی از جمله آب فراوان و خاک حاصلخیز برای کشاورزی برخوردار است و مصمم هستیم این ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

رییس جمهور گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیل چرخه ارزش افزوده از جمله برنامه‌های دولت برای پیشرفت و آبادانی این استان است.

 رییسی همچنین استان اردبیل را مرکز اتحاد و انسجام در ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: اردبیل نقش مهمی در ارتقای فرهنگ شیعی داشته و چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی را تقدیم جهان اسلام و بشریت کرده است.

بازدید رییسی از مراحل احیای کشت و صنعت مغان

ابراهیم رییسی پس از ورود به شهرستان پارس‌آباد مغان، بلافاصله عازم محل مجموعه کشت و صنعت مغان شد و ضمن بازدید از این مجموعه، با گزارش مسیولان در جریان طرح توسعه تولیدات زراعی، باغی، دامپروری و صنعتی آن قرار گرفت.

رییس جمهور در جریان این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشاورزی و اشتغال‌زایی مجموعه کشت و صنعت مغان گفت: دولت خود را موظف می‌داند با حداکثر توان از رونق فعالیت‌ها و افزایش میزان اشتغال در این مجموعه حمایت کند.

رییسی گفت: هیچ دلیلی برای ایجاد توقف و کُندی در فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت مغان وجود ندارد و دولت از ارتقا و پیشرفت این مجموعه حمایت می‌کند.

رییسی گفت: شرکت کشت و صنعت مغان باید بخشی از ظرفیت‌ها و درآمدهای خود را برای انجام مسیولیت‌های اجتماعی در قبال استان و بهبود وضعیت مردم منطقه استفاده کند.

تاکید رییس جمهور بر تسریع در تکمیل پروژه باند دوم جاده پارس آباد - اردبیل

سید ابراهیم رییسی در جریان بازدید از پروژه احداث باند دوم پارس‌آباد - اردبیل با گزارش مسئولان پروژه در جریان روند ساخت و تکمیل آن قرار گرفت.

رییس جمهور با ابراز ناخرسندی از تاخیر ۹ ساله در تکمیل این پروژه و تلفات روزانه جاده اردبیل- پارس‌آباد گفت: این تاخیر طولانی در ساخت یک جاده مهم پسندیده نیست و باید با تامین اعتبارات لازم و همت مضاعف در کمترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب تکمیل شود.

رییسی با اشاره به مزایای تکمیل باند دوم جاده پارس‌آباد - اردبیل از جمله افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، توسعه ترانزیت کالا و مسافر و توسعه صنعتی و کشاورزی دشت مغان گفت: مهم‌ترین مزیت این طرح، صیانت از جان مردم و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای است و سرعت بخشیدن به تکمیل این پروژه، در حقیقت صیانت از جان مردم است.

احداث این جاده که از سال ۱۳۹۳ آغاز شده، با گذشت ۹ سال فقط ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در این بازدید شماری از کارگران و مردم محل با حضور در کنار رییس جمهور از نزدیک مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند و پس از دستور رییس جمهور به استاندار و وزیران، با شعارهایی حمایت و پشتیبانی خود را از دولت نشان دادند.

بازدید رییس‌جمهور از بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در مغان

رییس‌جمهوری که برای هشتمین سفر استانی، در سفری یک روزه از طریق فرودگاه پارس‌آباد مغان وارد استان اردبیل شده است، از مراحل مختلف احداث و تکمیل شهرک گلخانه‌ای یک هزار و ۶۰۰ هکتاری مغان بازدید کرد.

کد خبر 8639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =