ریزش ۹۴ میلیارد دلاری ارزش روز سهام اسنپ چت، فیس بوک، توییتر و ...

ارزش روز سهام اسنپ، فیس بوک، توییتر و... پس از مقررات جمع آوری دیتای اپل و محدودیت های زنجیره تامین جهانی بر هزینه تبلیغاتی، ۹۴ میلیارد دلار ریزش کرد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از بلومبرگ، ارزش سهام اسنپ ۲۲ درصد افت کرد و ۲۵ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت که اکنون در حدود ۹۵ میلیارد دلار قرار دارد، کاسته شد. دورنمای محتاطانه اسنپ چت بر سایر همتایان این شرکت مانند آلفابت، فیس بوک، توییتر و پینترست که به درآمدهای تبلیغاتی متکی هستند، سایه افکنده و ارزش سهام هر کدام از این شرکت ها بین دو تا چهار درصد را کم کرد.

در مجموع هشدار اسنپ باعث ریزش ۹۴ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت و همتایان در روز جمعه شد.

براساس این گزارش، ایوان اشپیگل مدیرعامل اسنپ چت پس از اعلام درآمدها با تحلیلگران گفت: مقررات جمع آوری دیتا که از سوی اپل معرفی شده، سنجش و مدیریت کمپین های تبلیغاتی را برای تبلیغات کنندگان دشوار کرده است. اسنپ درآمد خالص بین ۱۳۵ تا ۱۷۵ میلیون دلار را برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ پیش بینی می کند که بسیار پایینتر از ۲۹۹.۳ میلیون دلار پیش بینی شده از سوی وال استریت است.

بنابراین گزارش، اپل اوایل سال جاری همه اپلیکیشن ها در پلتفرم iOS ۱۵ را ملزم کرد برای ردیابی کردن کاربران به منظور اهداف تبلیغاتی اجازه آنها را دریافت کنند. تحلیلگران هشدار می دهند تاثیر این مقررات ممکن است ادامه دار باشد در حالی که محدودیت های زنجیره تامین در شرکای تبلیغاتی اسنپ احتمالا موقتی خواهد بود.

کد خبر 8712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =