۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
قیمت خودرو آزاد نمی شود

مدیرکل حمل و نقل وزارت صنعت با اعلام اینکه آزادسازی قیمت خودرو در دستور کار نیست، گفت: روند فعلی قیمت گذاری به هیچ عنوان نمی‌تواند ادامه یابد.

به گزارش بیدار بورس،  سهیل معمارباشی درباره قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت، گفت : اینکه چه نهادی قیمت گذاری کند چندان مهم نیست. مهم این است که خودروساز با زیان تولید نکند. این صنعت  طی ۳ سال گذشته رو به انحلال رفته است.

وی افزود: همواره تاکید شده، قیمت گذاری محصولات باید پوشش دهنده هزینه‌های منطقی و معقول باشد. این موضوع در طرح اصلاح ساختار قیمت در زنجیره ارزش همچون قطعه و … هم در دست پیگیری است. باید فرایندهای تولید باز طراحی و روابط خودروساز با قطعه ساز بررسی و اصلاح شود. به طوری که قیمت تمام شده اعلامی، منطقی و قابل پذیرش برای مصرف کننده و نهادهای نظارتی باشد.

معمارباشی ادامه داد: وزارت صنعت به هیچ وجه خواهان آزادسازی قیمت خودرو و رفتن به حاشیه بازار نیست. در صورت اجرای کامل بسته اصلاح صنعت خودرو در ساختار قیمت، مدیریت ، منابع مالی، توسعه صادرات و … می‌توان به افزایش تولید و عرضه، کاهش کسری‌ها در تولید خودروهای ناقص، اصلاح فرایند تولید و روابط خودروساز با قطعه ساز کمک کرد و وضعیت بازار را سامان داد.

بر اساس این گزارش، روح‌الله ایزدخواه نماینده مجلس هم با اشاره به اینکه برخی نمی‌دانند به چه طرحی رای داده‌اند، گفت: دهان بعضی نمایندگان با چند حواله خودرو و سفر خارجی بسته می‌شود.

وی افزود: برخی نمایندگان به شوخی می‌گویند، شب اخبار را نگاه می‌کنیم تا بفهمیم به چه رای داده ایم!

کد خبر 8921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =