به جای پرداخت یارانه قدرت خرید مردم را بالا ببریم

نایب رییس کمیسیون اقتصادی معتقد است سوء مدیریت اهداف هدفمندی یارانه‌ها را بی اثر کرده است.

به گزارش بیداربورس، محمدرضا پور ابراهیمی در نطق خود پس از سخنان رییس جمهور گفت: ما در بحث مدیریت ارزی که از محور های ۷ گانه بوده به دلیل سود مدیریت شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم. مگر ما در ابتدای هدفمندی یارانه‌ها اعلام نکردیم که قیمت حامل‌های انرژی باید به قیمت‌های منطقه ای نزدیک بشود. اگر قیمت بنزین را آن روز دو دلار گرفتیم مبنای دلار ۱۰۰۰تومان بوده است و بحث ما این بود که قیمت باید به ۲۰۰۰ هزار تومان برسد. اما امروز به خاطر سو مدیریت به جایی رسیده‌ایم که اگر مبنا را همان دو دلار بگیریم قمیت آن ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ هزار تومان می شود.

وی افزود: در طرح هدفمندی یارانه ها پرداخت ها تنها به صورت نقدی نبوده است. یکی از مشکلاتی که به وجود آمده است این است که حجم نقدینگی بسیار بالا رفته است. این موضوع قطعا مرتبط با پرداخت نقدی است، این تبعات منفی  این طرح است که باید دولت به آن توجه کند.

پورابراهیمی گفت:مردم می گویند رییس جمهور به ما یارانه دادند اما به واسطه کاهش ارزش پول ملی و افزایش نقدینگی توان خرید ما کم شده است. اگر کاهش قدرت خرید را به عدد یارانه ها و تورم اضافه کنید تراز خرید خانواده ها را منفی کرده است. برخی می گویند ما حاضریم پول یارانه ها را بدهیم همان قدرت خرید را دولت به ما برگرداند.

کد خبر 903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =