حمایت مداوم لازمه رشد بازار سهام

با یک حمایت رسانه و کوتاه مدت مثل حمایت های چند روزه از شاخص در نیمه دوم ۹۹ و یا روز گذشته نمی توانیم بگوییم تاثیر قابل توجهی روی حجم معاملات خواهد داشت، این مسیر رشد حتی با وجود جذابیت های بنیادی و تکنیکالی یک حمایت مداوم می خواهد.

مهشید داداش زاده کارشناس و تحلیل گر بازار سرمایه با اشاره به اینکه تنها راه برگشت امید به بازار نه حمایت های رسانه ای بلکه مشاهده ارزش معاملات بالا است گفت: معاملات بورس روز گذشته متاثر از خبرهای صبحگاهی روز گذشته بود، هنگامی که صحبت حمایت از بازار شد نوسان گیران و حامیان بازار که در حال حاضر نگاه بلندمدتی به بازار ندارند درسمت تقاضا ظاهر شدند و از سمت عرضه نیز شاهد کاهش صف های فروش و حتی حرکت بسمت صف های خرید بوده ایم.
وی افزود: حمایت مهم تکنیکالی شاخص کل یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد است که امروز در همین محدوده شاخص کل ۲۱.۱۱۵ واحد مثبت شد. در گروه فرآورده های نفتی، شتران، شپنا وشبندر بیشترین تقاضا را داشتند با اینکه در معاملات روز یکشنبه شاهد صف های فروش پر حجم این نمادها بودیم اما نکته قابل توجه در تابلوی معاملاتی نسبت بالای فروش حقوقی ها بود.
داداش زاده در ادامه گفت: در گروه خودرویی نیز روند معاملات نسبت به سایر گروه ها قوی و پر حجم بود و دو لیدر این گروه، #خودرو و #خساپا با حجم بالا صف خرید بودند که عامل اصلاح قیمت‌ گذاری
دستوری که در جلسه دیروز صبح مطرح بود باعث شد این نمادها مورد توجه باشند.
این تحلیل گر بازار سهام با بیان اینکه برای امروز بازاری سبز ولی متعادل پیش بینی می شود گفت: 
با شکست حمایت های جدی و مهم هر نماد، صرفا با نگاه نوسانگیری تقاضا طی چند روز در آن نماد بیشتر شده و سپس فروکش می کند و همین رفتار سرمایه گذاری علاقه به نگهداری سهام  را برای بلند مدت کمتر کرده است. 
داداش زاده افزود: نکته جالب در رفتار سرمایه گذاری این است  که سقوط و اصلاح شارپ قیمت ها و طولانی بودن زمان این اصلاح بر همه افکار سرمایه گذار تاثیر می گذارد. وقتی عمده صحبت در سقوط است و نه توجه به رشد وقتی مدام از اخبار مثبت گذر کرده و منفی ها در دیدگاه بازار بیشتر تاثیر می‌گذارد اساسا حرکت از این برهه برای سرمایه گذار و رها شدن از این موانع ذهنی سخت است.
وی در پایان گفت: با یک حمایت رسانه و کوتاه مدت مثل حمایت های چند روزه از شاخص در نیمه دوم ۹۹ و یا روز گذشته نمی توانیم بگوییم تاثیر قابل توجهی روی حجم معاملات خواهد داشت، این مسیر رشد حتی با وجود جذابیت های بنیادی و تکنیکالی یک حمایت مداوم می خواهد. اصلاح قیمت گذاری دستوری، کاهش جدی در فروش اوراق و توجه به فروش اموال مازاد دولتی و مذاکرات بین المللی از فاکتورهای مهمه برگشت آرامش به بازار هستند.

کد خبر 9033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =