بازگشت آمریکا به برجام در اولویت قرار دارد

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه روابط اروپا و ایران ربطی به کاخ سفید ندارد، گفت: بازگشت آمریکا به برجام در اولویت قرار دارد.

به گزارش بیداربورس، پیتر استانو درباره رویکرد اروپا در قبال برجام و ایران گفت: با وجود چالش‌های فراوان، اتحادیه اروپا به تلاش ها برای حفظ برجام ادامه داده و با وجود تحریم‌های آمریکا، ساز و کار اینستکس را برای یافتن راهی برای انجام مبادلات قانونی با ایران راه‌اندازی کرد.

وی افزود: روابط دوجانبه اتحادیه اروپا و ایران ربطی به اینکه چه کسی در کاخ سفید نشسته، ندارد و بر اساس ارزش‌ها و اصول است. وقتی درباره برجام صحبت می‌کنیم اتحادیه اروپا بر تعهدات از جمله لغو تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران تاکید دارد. اینکه بگوئیم اروپا به تعهدات عمل نکرده درست نیست.

استانو ادامه داد: اروپا به برجام به عنوان بخشی مهم از ساختار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای و ثبات در منطقه پایبند است و باید راهی برای بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت ایران به تعهدات بیابیم. اتحادیه اروپا و آمریکا باید همزمان با اعتماد سازی میان اعضای برجام این مسئله را در اولویت قرار دهند. پس از رسیدن به چنین مرحله‌ای می‌توان به سراغ سایر موارد رفت.

منبع: مهر
کد خبر 922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =