تصمیمات اشتباه به ضرر سهامداران 

یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی وضعیت بازار امروز گفت: انتظارات از معاملات امروز این است که با درصدهای منفی شروع شود، با گذر زمان در معاملات امروز و با توجه به افزایش قیمت دلار در بازار ازاد انتظارداریم در نیمه دوم بازار گروه هایی که ارتباط مستقیم با رشد نرخ دلار دارند و صادرات محور هستند از جمله پتروشیمی ها و فلزات اساسی بتوانند معاملات بهتری در نیمه دوم رقم بزنند.

پیمان حدادی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روز گذشته بازار سهام بار دیگر با ریسک تغییر قوانین شبانه همراه بوده است به بیداربورس  گفت: در روز پنج شنبه افزایش قیمت خودرو توسط رئیس جمهور لغو شد تا اینکه گروه خودرویی که هفته قبل به عنوان لیدر در رشد قیمت های سهام بود به یکباره سهامداران این گروه دچار شوک و ابهام شدند.
وی افزود: از سوی دیگر بازارسرمایه نسبت به گذشته به تصمیمات مسئولین کشور بی اعتمادتر شد. چرا که مدیران تیم اقتصادی جدید وعده پیش بینی پذیر بودن اقتصاد را دادند که در عمل عکس آن اتفاق افتاده است.
حدادای گفت: برهمین اساس معاملات منفی روز گذشته قابل پیش بینی بود، هرچند در ادامه بازار برخی صف های فروش برداشته شد و با تقاضا همراه شد اما در پایان معاملات عمدتا صف های فروش مجدد تشکیل شد.
این کارشناس بازار سهام گفت: کاهش ارزش معاملات به هرحال نشان از آن داد که با پایین آمدن قیمت هم تمایل خرید در بازار نسبت به هفته گذشته کمتر شده است.
وی تصریح کرد: اینگونه تصمیمات به هرحال شائبه ی این که تصمیمات ناگهانی که به ضرر بازار سرمایه است در ماه های آینده داشته باشیم تشدید میکند و همین موضوع یکی از مهلک ترین ریسک های بازار سهام است.
حدادی در خصوص پیش بینی وضعیت بازار امروز گفت: انتظارات از معاملات امروز این است که با درصدهای منفی شروع شود، با گذر زمان در معاملات امروز و با توجه به افزایش قیمت دلار در بازار ازاد انتظارداریم در نیمه دوم بازار گروه هایی که ارتباط مستقیم با رشد نرخ دلار دارند و صادرات محور هستند از جمله پتروشیمی ها و فلزات اساسی بتوانند معاملات بهتری در نیمه دوم رقم بزنند.
حدادی در پایان گفت: بعید به نظر می رسد ارزش خرد معاملات به بالای ۵ هزارمیلیارد تومان برسد ولی اگر این اتفاق بیافتد میتواند نوید بخش روز خوب برای معاملات روز دوشنبه باشد.

کد خبر 9500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =