خروج کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی به جز گندم و دارو قطعی است

نماینده مجلس با اعلام نظر درباره لایحه جدید دولت مبنی بر تقاضای ۴.۶ میلیارد دلاری و ۲۷ هزار میلیاردی دولت، گفت : خروج کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ به جز گندم و دارو قطعی است.

به گزارش بیداربورس، محسن زنگنه در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس گفت: دولت طبق بودجه سال جاری می توانست تا ۸ میلیارد دلار از درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌ها را با قیمتی کمتر از قیمت سامانه جامع الکترونیکی به فروش برساند و منابع حاصل را در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی، دارو و گندم قرار دهد اما این رقم به اتمام رسیده و دولت تقاضای افزایش منابع را به مجلس داده است.

وی افزود: بر اساس لایحه جدید که امروز در سامانه بارگذاری شده دولت تقاضا کرده ۴.۶ میلیارد دلار دیگر در اختیار داشته باشد تا از این محل بتواند دارو، تجهیزات پزشکی، گندم و نهاده‌های دامی را تأمین کند.

این نماینده ادامه داد: همچنین درخواست شده ۲۷ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت قرار گیرد تا صرف یارانه ۱۰۰ هزار تومانی مردم شود. این درخواستی است که دولت با لایحه تأمین مطمئن کالای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت اقشار آسیب‌پذیر از مجلس تقاضا کرده است.

زنگنه گفت: به اعتقاد دولت، ممکن است برخی کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ از فهرست خارج شوند که در مورد گندم و دارو و تا پایان سال قطعی است اما در مورد نهاده‌های دامی نامشخص بوده و در صورت تصمیم از محل اعتبار ۲۷ هزار میلیاردی یارانه نقدی قصد دارد به مردم کمک کند تا بخشی از بار هزینه‌ای جبران شود.

وی در خصوص نظر کارشناسی مجلس هم توضیح داد: در خصوص ۲۷ هزار میلیاردی، دولت نیازی به تأیید مجلس ندارد و بر اساس قانون بودجه می‌تواند تا ۱۰ درصد محل هزینه‌ها را تغییر دهد اما در بخش اول و ۴.۶ میلیارد دلاری باید مجوز ارز اضافه از مجلس دریافت کند.

کد خبر 9535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =