نماد "بورس" بعد از ۴ ماه غیبت و عدم اطلاع رسانی باز شد

نماد شرکت بورس تهران امروز بعد از ۴ ماه غیبت و عدم اطلاع رسانی مدیران، باز و هر سهم آن با توجه به اعمال افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی با رشد ۵۱ درصدی معامله شد.

به گزارش بیداربورس، نماد شرکت بورس تهران که از ۲۹ تیر به دلیل برگزاری دو مجمع سالانه و فوق العاده بسته بود، امروز بعد از ۴ ماه غیبت و عدم اطلاع رسانی مدیران از علت طولانی توقف، باز شد.

براساس این گزارش، علت اصلی طولانی شدن توقف نماد "بورس " مربوط به افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی  (از ۴۰۰ به ۱.۴ هزار میلیارد تومان) و از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها بود که طبق مقررات بازار سرمایه، همه شرکت های دارای برنامه افزایش سرمایه بیش از ۲۰۰ درصدی باید اقدام به طی مراحل لازم برای تجمیع و سپرده کردن سهام جدید نزد شرکت سپرده مرکزی کنند.

در این میان، علی صحرایی مدیرعامل سابق و پنهان کار بورس تهران که به دلیل کشف ماینرها در ساختمان سعادت آباد، حاشیه بزرگی برای بازار سرمایه ایجاد کرد تا قبل از اخراج در مهر سال جاری، هیچگاه حاضر به ارایه توضیح درباره علت غیبت طولانی نماد نشد تا اینکه امروز بدون هیچ اطلاع رسانی، نماد این شرکت در بازار سهام باز شد.

به این ترتیب با توجه به اعمال افزایش سرمایه جدید و قیمت ۳۶۵۰ تومانی هر سهم "بورس" در ۲۸ تیر این سهم با قیمت پایانی ۱۵۶۰ تومانی، شاهد رشد  بیش از ۵۱ درصدی قیمت شده و معاملات آن با داد و ستد بیش از ۲۴۹ میلیون سهم در حال پیگیری است.  

کد خبر 9578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =