سازمان حمایت با افزایش قیمت سیمان مخالفت کرد

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت سیمان مخالفت و نرخ سیمان پاکتی تیپ دو بدون مالیات بر ارزش افزوده را ۱۵۵۰۰ و برای مصرف کننده نهایی ۱۹۵۰۰ تومان اعلام کرد.

به گزارش بیداربورس، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار مقرر شده، قیمت سیمان با رعایت ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و درصدهای سود عمده فروشی، خرده فروشی، پخش و دستورالعمل های مربوطه توسط واحدهای تولیدی تعیین شود و سازمان حمایت مصرف کنندگان موظف است همزمان با رصد و پایش مستمر بازار در صورت افزایش غیر متعارف قیمت ها یا دریافت شکایت مراتب را رسیدگی و اعمال قانون کند.

در شرایط کنونی پیرو ادعای مطرح شده توسط شرکت های تولیدی در خصوص افزایش قیمت نهاده های تولید با توجه به عدم دسترسی به مستندات درخواستی، امکان اظهار نظر درخصوص وجاهت قانونی افزایش قیمت سیمان مقدور نیست.

این سازمان به منظور حل مشکلات اخیر صنعت سیمان نظیر افزایش قیمت سوخت مازوت درفصل سرما و قطع متناوب برق برخی واحدهای تولیدی نسبت به انعکاس به موقع مشکلات به مراجع ذیصلاح اقدام کرده که مقرر شد بهای سوخت مازوت کارخانه ها معادل نرخ گازمصرفی بخش صنعت و معدن محاسبه شود. لذا افزایش قیمت فروش کارخانجات توجیهی ندارد.

بر این اساس قیمت درب کارخانه سیمان پاکتی تیپ دو بدون مالیات بر ارزش افزوده ۱۵۵۰۰ و قیمت مصرف کننده نهایی با احتساب کرایه حمل و مالیات ارزش افزوده با ۱۹۵۰۰ تومان اعلام می شود.

منبع: بورس پرس
کد خبر 982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =