آخرین وضعیت تزریق معادل ۱۵۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه به بورس

منبع آگاه در صندوق تثبیت بازار گفت: در صورت عدم برخورد جدی با برخی مشکلات داخلی صندوق توسعه ملی و بانک عامل، واریز معادل ۱۵۰ میلیون دلار بزودی عملی خواهد شد.

به گزارش بیداربورس، یک منبع آگاه در صندوق تثبیت بازار درخصوص واریز ۱۵۰ میلیون دلار باقیمانده اعطای وام صندوق توسعه ملی برای حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه به ایرنا گفت: مشکل قابل توجهی بر سر راه این اقدام وجود ندارد و در صورت عدم برخورد جدی با برخی از مشکلات داخلی در خصوص صندوق توسعه ملی و بانک عامل بزودی عملی و منجر به اثر مثبت بر بورس خواهد شد.

وی افزود: تاریخ دقیقی برای این واریزی نمی توان اعلام کرد اما تلاش می شود با فراهم کردن بسترها، مبلغ به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود. رقم دقیقی هم اعلام نشده اما قرار است مصوبه اعطای تسهیلات که رقمی معادل ۱۵۰ میلیون دلار است از صندوق توسعه ملی برای حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه اجرا شود.

آخرین جزییات از واریز منابع مالی به صندوق تثبیت بازار

همچنین محمدهادی سلیمی زاده مدیر روابط عمومی سازمان بورس با اشاره به آخرین وضعیت پرداختی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازارسرمایه گفت: این مصوبه درحال پیگیری است که البته بخشی از آن طی چند ماه گذشته به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شده است. طبق سیاستی که دولت دارد، ارز صندوق توسعه ملی نباید به ریال تبدیل شود و باید منابع از محل ریال‌هایی که قبلا تبدیل شده به صندوق تثبیت تزریق شود.

وی در خصوص علت تاخیر در اجرای این اقدام توضیح داد: صندوق توسعه ملی دارای برخی مصوبات ارزی است که بصورت تسهیلات در بخش‌های مختلف تزریق شده و اکنون این منابع در حال بازگشت است. بنابراین مقرر شده بود تا پرداختی‌ها به صندوق تثبیت بازار سرمایه از منابع ریالی بازگشتی باشد و ارز جدیدی از صندوق توسعه ملی هزینه نشود. برخی از این تاخیری‌ها برای واریزی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، ناشی از این عامل بود.

کد خبر 9871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =