بازار ارزنده با سرمایه گذاران منتظر

علی رغم وجود نمادهای ارزنده در بازار سهام، به نظر می رسد در کوتاه مدت، طی روزهای آتی قیمت سهم­ ها با توجه به محدوده­ های حمایتی و مقاومتی رفتار نوسانی داشته باشند و سرمایه­ گذاران تا زمان رفع ابهام و ریسک­های مورد اشاره پیرامون بازار سرمایه، رفتار منفعلانه داشته باشند.

قاسم یوسفی مدیر تحلیل سبدگردان  آریا با اشاره به اینکه در روزهای اخیر با  وقوع رویدادهای مختلف خارجی و داخلی، فضای بازار سرمایه نیز با ابهام زیادی مواجه شده است به بیداربورس گفت: در بازارهای جهانی، شناسایی نوع جدید ویروس کرونا و ترس از افزایش محدودیت­ ها و تصمیم اوپک پلاس به افزایش ۴۰۰ هزار بشکه­ ای تولید نفت در ماه ژانویه، موجب نزولی شدن قیمت­ کامودیتی­ها به ویژه نفت شد.
وی افزود: انتشار اخبار منفی حول مذاکرات وین، ابهام در مورد بودجه ۱۴۰۱ (افزایش احتمالی نرخ گاز شرکت­های تولیدکننده محصولات فولادی تا سطح نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها، افزایش حقوق دولتی معادن کشور و ...) موجب افزایش ریسک و ابهام در فضای سرمایه­ گذاری در سهام شرکت­ ها برای دوره کوتاه­ مدت شده است.  
این مدیر تحلیل با بیان اینکه دیروز نیز همچون روزهای قبل تر شاهد افت خالص ارزش معاملات خرد (امروز ۲، ۴۷۰ میلیارد تومان) و خروج پول حقیقی به مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان بوده ایم گفت: در معاملات روز گذشته، گروه سیمان شاهد بیشترین افزایش مالکیت حقیقی ها بود که به نظر می­رسد در واکنش به انتشار خبر افزایش قیمت پایه سیمان در بورس کالا در روزهای اخیر بوده است،  پس از گروه سیمان، فراکاب­ها، ماشین آلات و دستگاه­های برقی، رایانه و فعالیت های وابسته، کانه­ های غیرفلزی با بیشترین اقبال از سوی حقیقی­ ها روبه رو بودند. نمادهای گروه پالایشی نیز مانند روز قبل، در محدوده مثبت معامله شدند.
یوسفی گفت: علی رغم وجود نمادهای ارزنده در بازار سهام، به نظر می رسد در کوتاه مدت، طی روزهای آتی قیمت سهم­ ها با توجه به محدوده­ های حمایتی و مقاومتی رفتار نوسانی داشته باشند و سرمایه­ گذاران تا زمان رفع ابهام و ریسک­های مورد اشاره پیرامون بازار سرمایه، رفتار منفعلانه داشته باشند.

کد خبر 10405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =