مواضع ایران و طرف های برجامی در خصوص دور جدید مذاکرات وین

مذاکره کننده ارشد ایران با ارزیابی مثبت از مذاکرات وین اعلام کرد: در صورت همکاری طرف های برجامی مانعی برای دستیابی به توافق وجود ندارد.

به گزارش بیداربورس، علی باقری کنی درباره دور جدید مذاکرات وین به ایرنا گفت: در نشست دیروز ، طرف های برجامی از جمله ایران در رابطه با روند آتی گفتگوها تبادل نظر کردند. تهران عزم جدی برای ادامه مذاکرات داشته و در صورت فراهم شدن زمینه ها ، مانعی برای دستیابی به توافق نمی‌بیند.

وی افزود: مقرر شد ، رایزنی ها در خصوص متون پیشنهادی ایران در سطوم مختلف ادامه یابد که نشان می دهد دو طرف می خواهند به هم نزدیک شوند.

بر اساس این گزارش، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم با اشاره به نشست امروز کارگروه رفع تحریم ها گفت: تمام طرف‌ها تا زمان حصول توافق به مذاکرات ادامه خواهند داد. آژانس بخشی از توافقات آتی بین غرب و تهران خواهد بود.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین هم  با اشاره به اینکه نشست روز گذشته نسبتاً کوتاه اما سازنده بوده در توئیتر اعلام کرد: در این جلسه همه طرف ها به شماری از مواضع مشترک از جمله لزوم جمع بندی سریع و موفق مذاکرات پرداختند.

در این میان ، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس هم با اشاره به لزوم پایبندی ایران به تعهدات گفت: مذاکرات وین ، آخرین شانس تهران برای پیوستن به برجام است . انگلیس برای همکاری با متحدان برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای بسیار مصمم است.

کد خبر 10584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =