آتش زدن خودروی تسلا به خاطر هزینه ۲۲ هزار دلاری باتری

یک فنلاندی به خاطر هزینه سنگین تعویض باتری‌های خودروی تسلا ماشینش را آتش زد.

به گزارش بیداربورس به نقل از الکترک، یک مرد فنلاندی پس از آنکه فهمید باید برای تعویض باتری‌های تسلایش ۲۲ هزار دلار معادل ۶۶۰ میلیون تومان هزینه کند تصمیم گرفت این خودرو را آتش بزند.

یکی از مشکلات کنونی استفاده از خودروهای برقی این است که هنوز هزینه‌های جانبی استفاده از این خودروها برای رانندگان به طور کامل شفاف نشده است.

از آن جهت آرام آرام هزینه‌های این خودروها در حال نمایان شدن است که تا پیش از این بسیاری از این خودروها که زمان زیادی از عرضه آنها به بازار جهانی نمی‌گذرد مشمول خدمات گارانتی می‌شدند.

تسلا برای خودروهای مدل S و X خود ۸ سال گارانتی بدون محدودیت کیلومتر ارائه می‌دهد از آنجا  که مدل S از سال ۲۰۱۲ عرضه شده و فروش انبوه آن از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است به تازگی برخی از آنها از گارانتی درآمده و تازه رانندگان در حال تست کردن هزینه‌های بالا استفاده از این خودروهای برقی هستند.

هزینه تعویض باتری‌های خودروهای تسلا بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار است. ۲۲ هزار دلار هزینه برای تعویض باتری یک خودرو بسیار بالاست چرا که با این پول می‌توان یک خودروی جدید خرید.

در حالی ۲۲ هزار دلار هزینه تعویض باتری‌های یک تسلای مدل S تولید سال ۲۰۱۳ عنوان شده که خود این خودرو ۳۵ هزار یورو معادل ۳۹ هزار دلار در بازار این کشور خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 11171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =