اعتراضات این بار روبروی مجلس!

در جریان معاملات امروز (یکشنبه، پنجم دی ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش یک هزار و ۴۸۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۶۳۶ واحد افزایش، به رقم ۳۶۰ هزار و ۲۷۰ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش بیدار بورس، بازارسرمایه علی‌رغم اینکه هفته را با رنگ سبز شروع کرد امروز با ریزش هزار واحدی باردیگر اعتماد سهامداران را خدشه دار کرد.
سهامداران زیان دیده امروزهم مانند چهارشنبه گذشته مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی جمع شدند و پلاکاردهایی با موضوع مطالبه‌گری بورس در دست داشتند.
رشد اخیر بازار سرمایه موجب جان‌گرفتن اعتماد حقیقی‌ها به بورس هرچند خیلی کم شده بود و انتظار میرفت بازار با توجه به مصوبات اخیر از جمله ده فرمان دولت برای حمایت از بورس به رشد خود ادامه دهد اما بر خلاف انتظارات پیش‌رفت.

برپایه معاملات نخستین دومین معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش یک هزار و ۵۱۰ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش یک هزار و ۶۸۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه فراورده های نفتی با ۴۳ هزار و ۳۳۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۶ هزار و ۲۳۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۳ هزار و ۴۱۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۳۵ هزار و ۱۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۳۰ هزار و ۲۷۱ معامله به ارزش یک هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۱۴۵ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۶۷۰ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۵۲۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۴۲۵ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳۹۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۷۳۱ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۵۲۹ واحد، شرکت ایران خودرو با ۳۸۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۳۲۵ واحد و بانک تجارت با ۳۰۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

صدرنشین ورود پول هوشمند  
 در این پست علاوه بر نگاهی به بازار امروز، مروری هم بر سهم اخابر که صدرنشین ورود پول هوشمند است، می‌اندازیم.

کد خبر 11240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =