عرضه کارت اعتباری یارانه‌ تا پایان سال

معاون وزیر اقتصاد از صدور کارت اعتباری و یارانه‌ ای تا پایان سال خبر داد و گفت: این اقدام باعث افزایش قیمت‌ کالاها نمی شود.

به گزارش بیداربورس، هادی سبحانیان با اشاره به صدور کارت اعتباری یارانه‌ تا پایان سال، گفت: کارت‌های اعتباری از اوایل سال آینده، شارژ و به یارانه بگیران عرضه خواهد شد. تغییر شیوه حمایت از مردم و ارایه کارت اعتباری یارانه‌ای هم باعث گرانی نخواهد شد. اگر ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی در سال آینده از ذخایر بانک مرکزی تامین نشود، آثار تورمی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مجلس و دولت برای حذف ارز۴۲۰۰ تومانی باید به تصمیم مشترک برسند. هنوز مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص ادامه تخصیص ارز ترجیحی تا سقف ۹ میلیارد دلار در بودجه سال آینده در صحن تصویب نشده اما دولت برای تامین این مبلغ مشکلی ندارد.

این مقام مسئول افزود: از منظر اقتصادی مهمترین شرط حذف ارز دولتی، ارائه کارت‌های اعتباری و یارانه‌ای است. قرار نیست از یارانه و حمایت‌های مردمی کسر شود. بلکه فقط دولت به دنبال تغییر روش حمایت از مردم به صورت مستقیم است. چرا که شیوه فعلی غیرموثر بوده و اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی کالاها نه تنها نتوانست مانع از افزایش قیمت‌ها شود، بلکه به ایجاد تورم پایدار در اقتصاد دامن زد.

سبحانیان گفت : با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌توان به طور مستقیم از مردم حمایت کرد و جلوی تورم پایدار را گرفت. همچنین به تولید داخلی برخی اقلام مانند دانه‌های روغنی کمک خواهد شد.

کد خبر 13102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =