گردش اسکناس و سکه نزد مردم و بانک ها به ۸۴.۶ هزار میلیارد تومان رسید

طبق تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، گردش اسکناس و سکه نزد مردم و بانکهای بورسی و دولتی با رشد ۳. ۱۶ درصدی از ۸۴.۶ هزار میلیارد تومان رد شد.

به گزارش بیدار بورس، طبق تازه‌ترین آمار بانک مرکزی ۸۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان اسکناس و سکه تا پایان آبان‌ در گردش بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل و پایان سال گذشته ۳. ۱۶ و ۸. ۳ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش از ۸۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد اسکناس و مسکوک موجود در بانک های بورسی و دولتی، ۷۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان در دست مردم در گردش است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و پایان سال گذشته ۱. ۱۷ و ۵. ۰ درصد رشد داشت.

بر این اساس معادل ۹ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان اسکناس و سکه‌ در بانک‌ها قرار دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل و پایان سال گذشته ۳. ۱۷ و ۲. ۳۸ درصد افزایش داشته است. در حالی که موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی به هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان می‌رسد که کاهش ۴. ۱۵ درصدی نسبت به پایان سال قبل دارد و هر زمان که لازم باشد بنابر نیاز بازار تزریق خواهد شد.

طی سال های ۹۸ و ۹۹، میزان اسکناس و مسکوک در گردش  ۶۵ هزار و ۷۵۰ و ۷۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود. همچنین میزان اسکناس و سکه در گردش نزد بانک‌ها و بانک مرکزی در آبان سال ۹۸ معادل ۱۰ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان و ۳۳۳۰ میلیارد تومان بوده که رقم قابل توجهی نسبت به سال گذشته و جاری داشته است.

کد خبر 13227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =