رکورد خروج پول حقیقی شکست + تحلیل سهم "پارسان"

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱.۷درصد و شاخص هم‌وزن در پایان معاملات امروز ۱.۹درصد افت کردند.

به گزارش بیدار بورس، شاخص کل بعد از چندین روز متوالی رنگ عوض کرد و ریزش شدیدی را تجربه کرد در راستای همین ریزش شاخص بورس مجددا سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داد.  
حقیقی‌ها امروز هزار و ۴۱۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند که این آمار  شدیدترین خروج پول حقیقی از بورس، در پنج ماه گذشته را نشان می‌دهد.  
همچنین خالص خروج پول حقیقی از  ۱ شهریور ۱۳۹۹ تا به امروز ۱۱۵,۸۵۳ میلیارد تومان بوده است.
در این مدت به طور متوسط روزانه ۳۲۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.
در بهمن ماه امسال تا به امروز نیز ۴,۱۰۶ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار ثبت شده است.  
صعود ۱۰ روزه بازارسرمایه کمی امید به رشد دوباره بورس را در دل سهاداران زنده کرده بود البته کارشناسان زیادی هشدار داده بودند که این رشد بازار مصنوعی و ناشی از حرف درمانی است و ریزش امروز هم توانست تا حدودی حرف کارشناسان را ثابت کند.  
   
از معاملات امروز چه خبر؟        

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۲۲هزار و ۴۴۷واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۱هزار واحدی قرارگرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز ۱.۹درصد افت کرد.

آخرین قیمت ۳۵نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۰۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.    

حقیقی‌ها امروز هزار و ۴۱۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «فملی»، «فولاد»، «شتران»، «وتجارت»، «شپنا»، «خودرو» و «شبندر» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «تجلی»، «توسن»، «کرمان»، «آریا»، «کزغال»، «فجهان» و «فرابورس» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و۸۵۰میلیارد تومان رسید.

تحلیل سهم "پارسان" صدرنشین تاثیر در شاخص کل

کد خبر 13279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =