۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
 شاخص درجا زد + تحلیل سهم "فارس"

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۳۸واحد کاهش داشت اما شاخص هم‌وزن نیز ۰.۰۲درصد رشد کرد.

به گزارش بیدار بورس، شاخص بورس امروز هم مانند چند هفته اخیر با نزول ۳۸ واحدی در فضای رکودی به سر برد. در چند ماه اخیر همواره شاهد بودیم که بازار سرمایه بعد از تجربه رشد شروع به اصلاح و کف سازی می‌کند.  
در حال حاضر بازار حتی کف حمایتی خود را که کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بود از دست داد و قادر به شکستن سقف نیست.
عدم اعتماد به بازار سرمایه و فضای مه آلود برجام این روزها عامل نبود نقدینگی در بازار به حساب می‌آیند. که به اعتقاد کارشناسان این نبود نقدینگی از دلایل ریزش بازار است.  
بسیاری از سرمایه‌داران این روزها منتظر هستند تا تکلیف برجام مشخص شود و سپس اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.  
سرمایه‌گذاران نگران هستند که با حصول توافق در برجام نرخ دلار ریزش شدیدی را تجربه کند و به دنبال آن هم بازار سرمایه نزولی شود.
بااین حال کارشناسان معتقدند که به دو دلیل قیمت دلار زیر ۲۵ هزارتومان نخواهد آمد.
دلیل اول را می‌توان این دانست که دلار در بودجه ۱۴۰۱ در همین حوالی بسته شده و اینکه دولت سیزدهم دلار را از دولت قبلی ۲۵ هزار تومان تحویل گرفت دلیل دیگری بر عدم ریزش دلار از این حوالی است.  

از معاملات امروز چه خبر؟              

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از ۳۸واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۴هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۰۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۷۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۹۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز در حدود ۲۵۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «خودرو»، «خپارس»، «خساپا»، «شتران»، «شپنا»، «فملی» و «کاما» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «فزر»، «تجلی»، «کرمان»، «فرابورس»، «توسن»، «مدیریت» و «فجهان» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

تحلیل سهم "فارس"

  

کد خبر 13534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =