مقاومت صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات حمایتی به صندوق تثبیت

یک منبع آگاه در رابطه با آخرین وضعیت پرداخت وجه صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار خبر داد.

به گزارش بیدار بورس یک منبع آگاه در گفت و گو با همفکران از آخرین وضعیت پرداخت وجه صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه مطابق صحبت‌های رئیس صندوق توسعه ملی، مصوبه شورای امنیت ملی، صندوق توسعه ملی باید معادل ریالی مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار سپرده گذار در صندوق تثبیت بازار سرمایه را انجام دهد. این رقم بر مبنای دلار نیمایی ۱۳ هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی اوایل آذرماه یک هزار میلیارد تومان در اختیار صندوق تثبیت بازار قرار داد اما تا امروز برای سپرده گذاری مابقی این رقم که ۱۲ هزار میلیارد تومان است هیچ اقدامی نکرده و پیگیری های صندوق تثبیت و مسئولان بازار سرمایه نیز با بهانه های واهی بی پاسخ مانده است.
این منبع آگاه افزود: هرچند که رقم مصوب شده برای پرداخت به صندوق تثبیت بازار، تسهیلات با سود ۱۲ درصدی است و هیچ وجه حمایتی نیست اما صندوق توسعه ملی علی رغم مصوبه شورای امنیت ملی، هیچ همکاری برای پرداخت این رقم ندارد.
وی تاکید کرد: هرچند اصل رقم تسهیلات با سود ۱۲ درصدی باید پرداخت شود اما مسئولان صندوق توسعه ملی تعمدا برای پرداخت این رقم اختلال ایجاد می کنند.

کد خبر 1357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =