ایلان ماسک اینترنت ماهواره ایی اوکراین را فعال کرد

مدیرعامل تسلا ااز فعال شدن اینترنت استارلینک در اوکراین خبر داد که با واکنش وزیر ارتباطات سابق ایران همراه شده است.

به گزارش بیداربورس، ایلان ماسک در واکنش به توئیت وزیر دیجیتال اوکراین که از ماسک خواسته بود ایستگاه‌های استارلینک را در اختیار مردم اوکراین قرار دهد در توییتر اعلام کرد: سرویس استارلینک در اوکراین فعال است و پایانه‌های بیشتری در مسیر هستند.

استارلینک یک سیستم اینترنتی مبتنی بر ماهواره است که شرکت اسپیس ایکس سال‌ها است که برای دسترسی به اینترنت به مناطق محروم جهان ساخته و به عنوان ایده‌آل برای مناطقی که خدمات اینترنتی غیرقابل اعتماد یا در دسترس ندارند به بازار عرضه شده‌است.

بر اساس این گزارش، محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به این اقدام گفت: امروز در فضای مجازی مولفه‌ی قدرت با ارائه خدمت بهتر به مردم حاصل می‌شود. اگر شما خدمت مناسب البته مناسب از دیدگاه مردم را برای آنها فراهم نکنید، دیگران خواهند کرد.

وی افزود: تمام چوب‌هایی که لای چرخ استارت‌آپ‌های ایرانی به هر بهانه‌ای گذاشته شد و می‌شود، خدمتی خواهد بود به استارت‌آپ‌های بین‌المللی و تمام محدودیت‌های غیرمعقول بر اینترنت، بازاریابی مستقیم برای نسل آینده اینترنت‌های ماهواره‌ای است.

آذری جهرمی ادامه داد: تاوان سیاست‌گذاری‌های اشتباه، سنگین است. حکمرانی غلط، ابزارهای حکمرانی و تنظیم‌گیری را برای همیشه از بین می‌برد. این‌ها را همه می‌دانند اما مجدد و مکرر گفته‌شد برای صیانت پیشه‌ها!

کد خبر 14212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =