توان خریداران و فروشندگان در یک محدوده بود

شاخص کل این هفته نیز جانبی حرکت کرد و در محدوده یک میلیون و ۲۸۰هزار واحد باقی ماند لذا بازده یک ماه اخیر شاخص کل تقریبا صفر بود. شاخص هم‌وزن به ۳۳۴هزار واحد رسید که بازدهی در سطح ۳-۵ درصد را در این ماه ایجاد کرد.

به گزارش بیداربورس، به طور کلی نیروهای موافق و مخالف در شاخص‌کل به یک اندازه هستند، ازاین زاویه با خبرهای برجامی و تحولات بازار جهانی، شاخص‌کل در یک محدوده باقی مانده اما تعدد نمادهایی با p.e مناسب باعث شده تا شاخص هم‌وزن بازده بهتری نسبت به کل داشته باشند.

*تمایل بازار به معامله در محدوده مثبت

به طور کلی بازار در تعادل به لحاظ تعداد نماد پیش می‌رود با این حال در چهار روز هفته کاری اخیر، دو روز تعداد نمادهای مثبت بیشتر و دو روز تعداد نمادهای منفی بیشتر بود اما شاخص هم‌وزن رشد کرد. این مساله نشان می‌دهد بازه معاملاتی مثبت بزرگتر از بازه معاملات در محدوده منفی است که نشان می‌دهد تمایل بازار به معامله در محدوده مثبت بالاست.

*خروج پول در همه روزها

ارزش معاملات در این هفته نسبتا پایین بود و در محدوده ۲.۳همت الی ۳.۱همت در نوسان بود. در هر چهار روز معاملات شاهد خروج پول بودیم اما مجموع آن ۵۱۰میلیارد تومان بود که نسبت به هفته‌های گذشته کاهش محسوسی داشت. به طور کلی روند خروج پول در اسفند ماه نسبت به بهمن بسیار تضعیف شده اما نزدیک شدن به موعد تسویه اعتبارات در کنار احتمال توافق برجام و میل به اعتبارگیری، فضای مبهمی در ورود یا خروج پول به بازار ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 14403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =