کاهش قیمت برنج خارجی مصوب شده است

سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود گفت: پیرو دستور مکرر رییس جمهور مبنی بر کنترل قیمت‌ها، ستاد تنظیم بازار جلسه فوق العاده‌ای برگزار کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از ایسنا، سخنگوی دولت در آغاز نشست خبری خود با اشاره به اینکه در جلسه ستاد تنظیم بازار تصمیمات مهمی در زمینه کاهش و کنترل قیمت‌ها به ویژه در کالاهای اساسی اتخاذ شده است، اظهار کرد: در خصوص کنترل برخی کالاها از جمله برنج مصوب شد برنج هندی به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد گوساله هم به ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

 وی افزود: همچنین ۴ هزار ۵۰۰ قلم کالا در فروشگاه‌ها با تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصد از جمله در حوزه پوشاک عرضه خواهد شد. در حوزه لوازم خانگی شاهد کاهش ۵ تا ۱۳ درصدی بوده‌ایم. 

بهادری جهرمی اظهار کرد: تا پایان سال شاهد افزایش دوبرابر شدن سود سهام عدالت و پرداخت آن به سهامداران خواهیم بود. این مبلغ از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان خواهد بود.

 سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده است، اظهار کرد: اما متاسفانه کوتاهی‌های زیادی برای اجرایی شدن آن صورت گرفته است و با اقدامات جهادی دولت سیزدهم، موانع اجرایی شدن این قانون برداشته شده است. 

وی یادآور شد: صرفا در حوزه مشاغل خانگی وزارت کار صدور ۵۰۹ عنوان مجوز کسب و کار را صددرصد الکترونیکی کرده است. ۳۵۰ عنوان صرفا ثبت‌ مجوز است و به محض ثبت، مجوز در لحظه صادر می‌شود و ۱۵۹ حوزه نیز تنها مجوزمحور است که پس از ثبت مدارک که آن هم کاملا الکترونیکی است، نهایتا تا سه روز مجوز صادر می‌شود.

بهادری جهرمی گفت: از ۲۸ بهمن ماه تا روز گذشته ۴۰۷۸۶ نفر مجوز کسب‌وکار خود را به صورت الکترونیکی دریافت کرده‌اند. ۳۹۶۱۲ به صورت لحظه‌ای مجوز گرفته‌اند و ۱۱۶۴ نفر هم پس از ثبت و در مهلت سه روزه مجوز خود را دریافت کرده‌اند.

ادامه دارد ...

کد خبر 14559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =