۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
نرخ تسعیر ارز بانک ها اعلام شد

بانک مرکزی نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک ها را برای دوره منتهی به شهریور سال جاری را معادل ۲۲ و ۲۰ هزار تومان برای هر یورو و دلار تعیین کرد.

به گزارش بیداربورس، بانک مرکزی نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک ها و موسسات در میان دوره منتهی به شهریور سال جاری را اعلام کرد که معادل ۲۲ و ۲۰ هزار تومان برای هر یورو و دلار است.

براین اساس، پیرو بخشنامه های منتهی به بخشنامه ۲۰ مهر موضوع اعلام نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک ها برای گزارشگری مالی میان دوره ای منتهی به شهریور سال جاری، حسب مصوبه ۷ اسفند هیات عامل بانک مرکزی مقرر شد:

الف) اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی برای گزارشگری مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ برای هر یورو معادل ۲۲ هزار تومان و برای هر دلار آمریکا معادل ۲۰ هزار تومان تسعیر شود. در مورد سایر آثار نیز باید بر مبنای نرخ برابری آنها به یورو در مقطع زمانی پایانی اسفند سال ۱۴۰۰ عمل شود.

ب) سود (زیان) ناشی از تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در پایان سال مالی به حساب سود و زیان دوره منتقل شود. چنانچه مانده سرفصل حساب سود و زیان انباشته بانک و موسسه اعتباری غیر بانکی قبل از تخصیص اندوخته ها نشاندهنده سود باشد، سود مزبور تا مبلغ سود ناشی از تسعیر ( پس از حذف آثار مالیاتی احتمالی) به عنوان سود قابل تقسیم محسوب نمی‌شود و باید صرف افزایش سرمایه آن بانک و موسسه اعتباری غیر بانکی شود. ضمنا چنانچه مانده سرفصل مزبور نشان دهنده زیان باشد، سود ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی صرفاً کاهنده زیان انباشته خواهد بود. سایر ضوابط ابلاغی در بخشنامه ۲۸ اسفند سال  ۹۸ به قوت باقی است.

کد خبر 14834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =