۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
سهام ایالات‌متحده، سبز یا قرمز؟

شاخص داوجونز و اس‌اندپی ۵۰۰ روز جمعه در محدوده مثبت بسته شدند و هفته‌ای را به پایان رساندند که در آن عملکرد وال استریت در بحبوحه تورم بالا و پیامدهای حمله روسیه به اوکراین کاملا مشهود بود.

به گزارش بیداربورس به نقل از بیزنس نیوز، با این حال، نزدک سقوط کرد زیرا شکاف بین اوراق قرضه بلندمدت و کوتاه‌مدت خزانه‌داری ایالات‌متحده کاهش یافت و نشانه‌ای از عدم اطمینان سرمایه‌گذارانی است که در حال دست‌وپنجه نرم کردن با چشم‌انداز رشد جهانی هستند.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد ارزی بازارهای مالی موسسه اواندا در نیویورک گفت: «به نظر می‌رسد که افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها یک وقفه ایجاد کرده است که به سرمایه‌گذاران این فرصت را می‌دهد تا دوباره به سهام رجوع کنند».

ریسک‌های ژئوپلیتیکی همچنان بسیار بالا هستند و افزایش ارزش سهام در دو هفته گذشته چشمگیر بود.

شاخص داوجونز تا پایان با ۰.۴ درصد افزایش به ۳۴۸۶۱.۲۴ رسید، در حالی که اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۵ درصد افزایش در ۴۵۴۳.۰۶ قرار گرفت.

شاخص کامپوزیت نزدک غنی از فناوری با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۴۱۶۹.۳۰ رسید.

بازارها به دلیل تهاجم روسیه به همسایه‌اش اوکراین در ماه گذشته متلاطم شدند و ایالات‌متحده و متحدانش را تشویق به اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو کرده که باعث افزایش قیمت کالاهایی مانند نفت شده است.

وال استریت همچنین نظاره‌گرعملکرد فدرال رزرو است که هفته گذشته اولین افزایش از چندین مورد انتظار افزایش نرخ بهره در سال جاری را انجام داد زیرا ایالات‌متحده با نرخ تورمی بالاتر از دهه‌های گذشته مواجه است.

تام مارتین از گلوبال اینوستمنتز (Globalt Investments) خاطرنشان کرد که بازارها به لفاظی‌های جدید جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برای مبارزه با تورم عادت کرده‌اند و منتظر نشانه‌های بیشتر از آسیب درگیری اوکراین به اقتصاد هستند.

شرکت بد بت اند بیاند پس از اعلام توافق با سهامدار فعال رایان کوهن برای اضافه کردن سه عضو هیئت مدیره که توسط شرکت وی انتخاب شده بودند با ۲.۲ درصد افزایش بسته شد.

کد خبر 14963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =