موافقت ۳ کشور اروپایی با متن توافق

وزیر خارجه با اعلام موافقت سه کشور اروپایی با متن توافق،گفت:خروج اشخاص حقیقی و حقوقی، سپاه و برخی هلدینگ ها از فهرست تحریم ها از موضوعات اصلی ایران است.

به گزارش بیدار بورس،حسین امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه توافق در مذاکرات فراتر از برجام نخواهد بود، گفت: پیشرفت‌های بزرگی در حوزه لغو تحریم‌ها ، حاصل شده ولی مسائلی اندک از طرف آمریکایی‌ها ، مانده و برخی چالش ها و تفاوت دیدگاه ها وجود دارد. در مرحله اقدام نیز باید آمریکا گام‌هایی بردارد که مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خروج اشخاص حقیقی و حقوقی ، سپاه و برخی هلدینگ ها و موسسات حکومتی از فهرست تحریم ها  از موضوعات اصلی ایران است. این در حالی است که مقامات ارشد سپاه همواره یادآوری می‌کنند در راستای منافع ملی، هرچه لازم است انجام شود و موضوع سپاه در اولویت نباشد که نشان از خودگذشتگی سپاه است اما بالاخره سپاه از مجموعه‌های اصلی است .

امیرعبداللهیان افزود: آمریکایی ها خواستار مذاکره مستقیم بودند تا نشان دهند بایدن، حسن نیت دارد. ایران هم اعلام کرد برای نشان دادن حسن نیت باید تحریم ها لغو شود. در این میان با سه کشور اروپایی در خصوص متن ، توافق شده و نیازمند ویرایش نهایی است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در کنفرانس بین المللی در دوحه قطر اعلام کرد ایران و قدرت های جهانی برای رسیدن به توافق درباره احیای برجام بسیار نزدیک هستند.

کد خبر 14981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =