تکرار پیاده سازی الگوی معاملات فولاد برای محصولات پتروشیمی در بورس کالا

وزیر صنعت با اشاره به تجربه موفق بازارهای فلزات، فولاد و سیمان در بورس کالا در سال گذشته، خواهان پیاده سازی الگوی معاملات فولاد برای محصولات پتروشیمی شد.

به گزارش بیدار بورس، رضا فاطمی امین در جمع مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان نیشابور با اشاره به اینکه نیمه دوم سال قبل تجربه مثبتی در حوزه بورس کالا و بخش فلزات، فولاد و سیمان کسب شد، گفت: با وجود تحریم‌ها، تلاطم قیمت دلار و قطع شدن گاز واحدهای فولادی،   قیمت ورق و شمش کاهش یافت و سهمیه‌بندی بسیاری از کالاها حذف شد و ۲۵ ابزار برای بورس کالا پیش‌بینی و ۱۸ مورد عملی شد. تلاش می شود در بخش پتروشیمی هم مانند بازار فولاد این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: در این‌ چارچوب پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت حساب سامانه جامع تجارت و تامین مالی زنجیره‌ای اجرایی شده و در سه ماهه نخست سال به طور کامل عملی می‌شود. بدین‌ ترتیب دیگر انحراف منابع نخواهد بود و بهره‌وری منابع بانکی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول افزود: سال گذشته به دلیل کسری بودجه، بسیار سخت بود و به همین علت بانک‌ها به فروش اوراق سوق پیدا کردند و فرصت‌ها برای واحدهای تولید کاهش یافت. در این میان ادغام وزارت صنایع و معادن با بازرگانی تا نیمه نخست سال کامل خواهد شد و چالش‌های ناشی از گستردگی این تلفیق، حل می‌شود.

به گفته فاطمی امین برای تامین سرمایه ثابت و در گردش بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی، تجاری و صنعتی، ابتدا باید ابزارهای مالی اصلاح شود و بدین منظور به معرفی ابزارهای مالی جدید از سوی بانک‌ها نیاز است.

کد خبر 15112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =