نکته مهم روزهای اخیر بورس و پیش بینی این هفته صنایع خودرو، بانکی، فلزی و...

کارشناس بازار سرمایه با اعلام نکته مهم چند هفته اخیر، اوضاع سهام صنایع خودرو، بانکی، فلزی، معدنی، پتروپالایشی و... را پیش بینی کرد.

به گزارش بیداربورس، محمد پورتدین درباره آخرین بازار سهام در روزهای گذشته و پیش بینی آینده اعلام کرد: بازار سرمایه در آخرین روز هفته گذشته و پس از چند هفته کاری صعود، با فشار عرضه ها و فروشندگان پر حجمی در صنایع بزرگ به خصوص صنایعی نظیر خودرویی و فلزی و معدنی مواجه شد و در این بین بازگشایی خاص نماد "خگستر" با حواشی فراوان و عرضه های پرحجم، مزید بر افزایش عرضه ها شد و گروه های تاثیر گذار خودرویی و در ادامه کلیت بازار را با فشار فروش مضاعفی همراه ساخت.

این در حالی بود که در سوی دیگر داد و ستدها شاهد اقبال صنایع کوچک بود که از چرخش منطقی نقدینگی به سمت شاخص هموزنی ها و نمادهای کمتر رشد کرده حکایت داشت . در نتیجه و با توجه به این موارد پیش بینی می شود در اوایل هفته جاری این افزایش تقاضا و معاملات مثبت صنایع کوچک ادامه داشته باشد و هرچه به اواخر هفته نزدیک شود تعادل بیشتری چه در صنایع بزرگ و چه در صنایع کوچک مشاهده شود.

اخبار سیاسی هم در این هفته برای گروه خودرویی، قطعا حائز اهمیت بوده و در صورت عدم انتشار خبری مثبت از برجام، ادامه اصلاح و استراحت چند روزه شرکت های این صنعت انتظار می رود.

صنایع تاثیر گذار و بزرگ دیگر نظیر بانکی، فلزی، معدنی، پتروپالایشی نیز همچنان می توانند معاملاتی متعادل با گرایشی منفی را در اوایل هفته تجربه کنند اما با شروع انتشار گزارش های ماهانه و فصلی (که قطعا گزارش های جذابی برای صنایع کامودیتی و دلار محور خواهد بود) برگشت افزایش تقاضا و نوسانات مثبت امری دور از انتظار نیست که در این میان نمادهایی با P/E پایین تر و کیفیت سودآوری مناسب تر، قطعا از اقبال به مراتب بیشتری نسبت به هم گروهی ها برخوردار خواهند بود.

پیش بینی می شود در شروع هفته همچنان صنایع دارای سهام شناور آزاد کم و به اصطلاح کوچک غذایی، زراعت، سیمانی، ساختمانی، آی تی، تایر سازی، برقی و یوتیلیتی و برخی نمادهای سرمایه گذاری و هلدینگ ها ( به دلیل NAV پایین و جذابیت بالا) از تقاضای بالاتری نسبت به سایر صنایع و در نتیجه معاملاتی مثبت تر برخوردار باشند و رشد مجدد شاخص هم وزن را رقم بزنند.

نکته مهم چند هفته اخیر بازار سرمایه، ادامه افزایش حجم و ارزش داد و ستدها است که از خروج رکود فرسایشی حدود دو ساله بازار و آغاز روند صعودی حکایت دارد و تا زمانی که افزایش ضریب پایه پولی و انتشار و تزریق پول قدرتمند در سیستم پولی و در نتیجه افزایش نقدینگی روزافزون و رشد تورم باشد، پیش بینی می شود بازار سرمایه روند صعودی را ادامه دهد .

در این بین رشد قیمت های جهانی فلزات پایه و اکثر کامودیتی ها، ثبات نرخ ارز و کاهش نرخ سود بانکی ، ظرفیت رشد بازار سرمایه پررنگ تر کرده تا جایی که بدون برجام نیز برای بازار سرمایه در سال جدید، بستر رشد قیمت های صنایع بنیادی محور را فراهم کرده است.

کد خبر 15372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =