تحول بازار سرمایه در گروی توجه به ظرفیت‌های درون‌زا کشور

خوشبختانه دولت سیزدهم در مسیر بهبود شرایط کسب و کار حرکت‌های خوبی را آغاز کرده است در حالی که در گذشته، دولت به جای توجه به ظرفیت‌های درون زا به ظرفیت‌های برونی توجه بیشتر و به حوزه‌های داخلی توجه کمتری داشت.

به گزارش بیداربورس عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع موانع موجود، جایگاه بازار سرمایه را در سال جاری بهتر از گذشته خواهد کرد،  گفت: نگاه ویژه قوه قضاییه و دولت و مجلس نسبت به رشد و تحول بازار سرمایه بسیار مهم است زیرا اعتماد از دست رفته مردم دوباره به بازار برگشته و بازار در بستر شفافی فعالیت‌های خود را گسترش خواهد داد.

غلامحسین کرمی بر افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در اقتصاد ایران تاکید کرد و افزود: جذب منابع مالی برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در رشد و توسعه اقتصادی کشور اهمیت زیادی دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی دولت سیزدهم پیشنهادات خوبی ارائه داده است و امیدواریم با رفع مشکلات اقتصادی از جمله مسایل مربوط به مالیات ارزش افزوده آینده اقتصاد ایران در مسیر رشد و توسعه اقتصادی گام بر دارد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: با جذب سرمایه‌گذاری‌ها و رفع موانع اقتصادی و همچنین برطرف کردن ضعف برنامه‌ریزی، نظارت و غیره در کشور، به طور قطع، وضعیت بازار سرمایه نیز نسبت به سال‌های گذشته بهتر خواهد شد.

کرمی ادامه داد: نگاه ویژه قوه قضاییه و دولت و مجلس نسبت به رشد و تحول بازار سرمایه بسیار مهم است زیرا اعتماد از دست رفته مردم دوباره به بازار برگشته و بازار در بستر شفافی فعالیت‌های خود را گسترش خواهد داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عدم پیش‌بینی‌پذیر بودن، کاهش قدرت خرید مردم و نبود سرمایه‌گذاری از موانع بزرگ رشد اقتصادی ایران است زیرا رشد و توسعه اقتصادی نیازمند رونق کسب و کار، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، مقابله با فساد و رانت و دیپلماسی قوی اقتصادی است. بنابراین، در برنامه هفتم توسعه به دنبال این هستیم که با تشویق بنگاه‌های اقتصادی برای تولید بیشتر، زمینه رشد و توسعه اقتصادی در کشور فراهم شود.

منبع: سنا
کد خبر 15374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =