بازار سرمایه؛ راهکاری اصولی، فنی، اجرایی و تضمینی در رشد اقتصاد

بازار سرمایه یکی از راهکارهای اصولی، فنی، اجرایی و تضمینی برای رشد اقتصادی یک کشور به شمار می آید. بنابراین، از این ظرفیت باید به نفع توسعه و رشد اقتصادی استفاده کرد.

به گزارش بیداربورس نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار سرمایه نیازمند رشد و تحول برای سال ۱۴۰۱ است،  گفت: با توجه به تجربیات گذشته و شرایط اقتصادی حاکم در کشور، برای تامین منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی که از ضروریات کشور به حساب می‌آید، باید اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

علی بابایی کارنامی افزود: با نگرش جدید حاکم در کشور، یکی از اقدامات اصلی، شفاف‌سازی عملکردها و همچنین بازگرداندن اعتماد از دست رفته متقاضیان و سهامداران بازار سرمایه است تا با سازوکار حمایتی و با هر تضامینی که دولت ارائه می‌دهد، اعتماد از دست رفته احیا شود.

وی عنوان کرد: بازار سرمایه باید در اختیار بنگاه‌های اقتصادی باشد تا توجیه اقتصادی – فنی واقعی برای آن وجود داشته باشد و با نگاه سیاست محور و با نگاه دستوری در بازار سر مایه نمی‌توان کاری از پیش برد زیرا هیچ توجیه اقتصادی برای آن وجود ندارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس ادامه داد: بازار سرمایه یکی از راهکارهای اصولی، فنی، اجرایی و تضمینی لازم برای رشد اقتصادی یک کشور به شمار می‌آید. بنابراین، از این ظرفیت باید به نفع توسعه و رشد اقتصادی استفاده کرده و هرگونه احکام و قوانین دستوری و خارج از بازار آزاد باید در کشور حذف شود.

بابایی کارنامی خاطر نشان کرد: هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت و نگرش‌های موجود در این تیم باید ارتقا یابد و بین معاون اقتصادی، معاون اول، وزیر اقتصاد، کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر نمایندگان هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

این نماینده افزود: باید شاکله و ساختار بانک مرکزی مبتنی بر عقلانیت کشور حاکم باشد تا بازار سرمایه با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور در مسیر ریلی درست حرکت کند.

کد خبر 15435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =