کاهش ۱.۵ میلیارد دلاری ارزش سهام بزرگ‌ترین بانک آمریکا در سه ماه اول میلادی

بزرگترین بانک آمریکا اعلام کرد: به دلیل افزایش تورم و جنگ روسیه و اوکراین، سود سه ماه اول سال جاری میلادی ۴۲ درصد و ارزش اسمی سهام ۱.۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

به گزارش بیداربورس به نقل از راشاتودی، بانک جی‌پی‌مورگان چیس اعلام کرد: به دلیل افزایش تورم و جنگ روسیه و اوکراین، سود این بانک در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد کاهش یافته است. همچنین این بانک ارزش اسمی سهام را نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار به دلیل تورم و تعطیلی تجارت در روسیه کاهش داد.

براساس این گزارش، سود جی‌پی‌مورگان به ۸.۲۸ میلیارد دلار معادل ۲.۶۳ دلار برای هر سهم کاهش یافته و این رقم از پیش‌بینی کارشناسان وال استریت کمتر بود. درآمد جی پی مورگان با ۵ درصد کاهش به ۳۱.۵۹ میلیارد دلار رسید.

جیمی دیمون مدیرعامل جی پی‌مورگان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بانک به دلیل تورم بالا، مشکلات زنجیره تامین و جنگ روسیه و اوکراین، چالش‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی قابل توجهی را پیش رو می‌بیند.

جی پی مورگان ماه گذشته، اعلام کرد برنامه پایان دادن به فعالیت‌ها در روسیه را دارد و در نامه سالانه به سهامداران هم اعلام کرد اگرچه مدیریت در مورد قرار گرفتن در معرض خطر روسیه نگران نیست اما ممکن است در طول زمان حدود یک میلیارد دلار از دست بدهد.

کد خبر 15684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =