۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
شرط گرانی تعرفه اینترنت اعلام شد

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه بسته های اینترنت ارزان از اول هم نباید ارایه می شد، گفت: افزایش تعرفه اینترنت مشروط به توسعه شبکه ارتباطی و استفاده از فناوری‌های جدید اپراتورها است.

به گزارش بیداربورس، عیسی زارع‌پور در حاشیه نشست مشترک مجلس و دولت درباره افزایش قیمت بسته‌های اینترنت اپراتورها بدون دریافت مجوز و اطلاع‌رسانی به کاربران با اعلام اینکه بسته های اینترنت ارزان از اول هم نباید ارایه می شد، گفت: اگر افزایش تعرفه اینترنت، اپراتورها را ملزم به توسعه شبکه ارتباطی و استفاده از فناوری‌های جدید نکند دولت مخالفت می‌کند.

وی افزود: رتبه جهانی ایران در ارتباطات ثابت بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ و در ارتباطات سیار بین ۷۰ تا ۸۰ در نوسان است. به علت عدم تغییر اینترنت ثابت در این سال‌ها، رتبه خوبی در این زمینه کشف نشد. علت نیز این است اینترنت ثابت توسعه نیافته و این بار به اینترنت همراه منتقل شده و ظرفیت باندهای فرکانسی در دسترس اپراتورها نیز محدود بوده و افت کیفیت شدید اینترنت مشاهده می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در چهار سال گذشته، سرمایه گذاری اپراتورها برای افزایش کیفیت خدمات اینترنت، متناسب با افزایش کاربران این گونه اینترنت نبوده و خط قرمز در وزارت ارتباطات کیفیت شبکه ارتباطی است. هرگونه افزایش تعرفه‌ای منوط به تضمین اپراتورهای ارتباطی برای ارتقای کیفیت خدمات‌ به مردم خواهد بود و این مسئله باید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برسد.

زارع‌پور توضیح داد: قرار نیست اپراتورها با افزایش قیمت، فقط سود ببرند و وضعیت شبکه به همین شکل باقی بماند. مجوز افزایش تعرفه زمانی صادر خواهد شد و اپراتورها برای افزایش کیفیت اینترنت تعهد بدهند تا با استفاده از فناوری‌های جدید عامه مردم به اینترننت دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: دولت وعده‌ای مبنی بر تامین حداقل استاندار اینترنت مصرفی جامعه را به مردم داده و در این زمینه برنامه ریزی‌ تامین این حداقل اینترنت به صورت رایگان و یا با نصف قیمت انجام شده است.

پوشش ۱۰۰ درصدی نسل چهارم اینترنت هنوز اعمال نشد

به گفته زارع‌پور، پیش‌بینی شورای عالی فضای مجازی این است ۱۰ درصد از شبکه ارتباطی تا پایان ۱۴۰۳ به این فناوری تجهیز شود و با این هدف فاصله زیادی بوده و به جز چند سایت پایلوتی اجرا شده، تقریبا کاری را پیش نرفته است. وقتی هنوز پوشش ۱۰۰ درصدی نسل چهارم اینترنت نیست نمی‌توان با سرعت به سمت نسل پنجم ارتباطات حرکت کرد.

کد خبر 15754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =