«هنر تسلط بر خود» به کتابخانه سازمان بورس رفت

همه ما در ذهن خود افکاری داریم که به ما انگیزه حرکت می‌دهند، اما بسیاری از آنها صرفا انگیزه نمی دهند، بلکه جهت حرکت را هم مشخص می‌کنند. به طور مثال اگر نیاز به خرید داشته باشیم هم انگیزه و اجبار داریم و هم جایی که باید برویم کاملا مشخص است، ولی گاهی حس می کنیم که باید بیرون از خانه برویم و هوایی تازه کنیم. در اینجا هر جایی می تواند مقصد ما باشد. با توجه به این مثال، افکار و ایده‌های یک معامله‌گر از نوع اول است. هم انگیزه و اجبار دارد، هم مسیر و هم چگونگی مسیر را مشخص می‌کند.

به گزارش بیدار بورس، کتاب «هنر تسلط بر خود» نوشته سیدمحمود حسینی توسط انتشارات آراد کتاب در ۱۷۶ صفحه منتشر شده است. در این کتاب مطالبی بیان شده که باید با آنها برای کسب هنر تسلط بر خود آشنا شویم. در هر فصل با یکی از آنها آشنا می شویم که بسیاری از معامله‌گران با آنها دست به گریبان هستند و انگیزه و سمت و سوی حرکت خود را از آنها می گیرند. افکاری در ظاهر درست و شیرین اما با باطنی مخرب که باید تغییر حاصل شود و هنر تسلط بر خود محصول این تغییرات خواهد بود. اگر این تغییر حاصل نشود راه نفوذ بازار به ذهن ما باز خواهد بود و ذهن ما در واکنش به اتفاقات بازار دچار نوسان خواهد شد. مطالب این کتاب صراف تئوری نیست بلکه سعی شده است که بعد از بیان مطالب راهکارهای عملی به شکل تمرین نیز ارائه شود.

این کتاب اخیرا به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

کد خبر 15995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =