اصلاح کوتاه مدت برای بازار لازم است

به زعم اغلب کارشناسان، حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه در این روزها را در سطح معقولی قرار دارد و از نظر تکنیکالی نیز شاخص کل و شاخص هم وزن در محدوده مقاومتی خود قرار گرفته‌اند. واگرایی‌های موجود در اسیلاتورها حاکی از اصلاح کوتاه مدتی بازار است که به نظر می‌رسد در معاملات روزهای آینده شاهد آن باشیم.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که با توجه به اینکه شاخص کل و شاخص هم وزن به محدوده مقاومتی خود رسیده‌اند با توجه به روند حرکتی شاخص‌ها اصلاح نه چندان بلندمدتی در انتظار بازار باشد. در واقع، زیان‌های پیشروی بازار اصلاح‌ کوتاه‌مدتی است که برای روند کنونی بازار لازم است تا بازار در روند پرقدرت خود قرار گرفته و به اهداف بالاتری دست یابد.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: شاخص کل در آستانه رسیدن به محدوده مقاومتی خود است و به نظر می‌رسد تا زمانی که در سطحی بالاتر از خط روند خود قرار دارد، به تدریج و با حرکاتی آهسته به محدوده مقاومتی خود برسد. ولی نکته مهم این است که واگرایی‌هایی موجود در اسیلاتورها خبر از اصلاح بازار میدهد.

 وی افزود: در حال حاضر شاخص هم وزن نیز به محدوده مقاومتی خود رسیده و واگرایی‌هایی در آن نیز وجود دارد که بر بازار اصلاح بازار تاکید میکند. 

پورکار تشریح کرد: بنابراین می‌توان گفت زیان‌های پیشروی بازار اصلاح‌ کوتاه‌مدتی است که برای روند کنونی بازار لازم است تا بازار در روند پرقدرت خود قرار گرفته و به اهداف بالاتری دست یابد.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی روند شاخص‌ها هم وزن به تحلیل صنایع پرداخت و گفت: در میان صنایع نیز پالایشی‌ها همچنان با توجه به نرخ کرک اسپرد اصلاح زیادی در ادامه روند خود ندارند. از طرفی می‌توان گفت غذایی‌ها با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰تومانی از این صنعت در مسیر معاملاتی مطلوبی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 16234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =