توضیحی از بخشودگی بدهی مالیاتی ۵۴.۱ میلیارد تومانی شرکت فرابورسی

شرکت فرابورسی درباره بخشودگی بدهی مالیاتی ۵۴.۱ میلیارد تومانی بابت عملکرد سال ۹۵ ناشی از محاسبه مالیات در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی مجدد دارایی ها توضیح داد.

به گزارش بیداربورس، شرکت آزمایش که در جریان معاملات امروز با رشد ۱.۸ درصدی قیت سهام و صف خرید روبرو شده درباره بخشودگی بدهی مالیاتی ۵۴.۱ میلیارد تومانی بابت عملکرد سال ۹۵ ناشی از محاسبه مالیات در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی مجدد دارایی ها توضیح داد.

براین اساس، "لازما" پیرو شایعه منتشره در فضای مجازی مبنی بر بخشودگی بدهی مالیاتی اعلام کرد: همانطوری که در بند گزارش حسابرس منعکس شده، معادل ۵۴.۱ میلیارد تومان مالیات مورد مطالبه از بابت عملکرد سال ۹۵ ناشی از محاسبه مالیات در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی مجدد دارایی ها است که عملاً با مخالفت آن سازمان به سرانجام نرسیده و عملیات حسابداری عدم تحقق آن نیز در دفاتر مالی شرکت صورت پذیرفت.

لیکن کارشناس پرونده به این امر توجه نکرده و متأسفانه در مراحل هیات ها نیز مورد تأئید قرار گرفت و با توجه به پیگیری مستمر مدیریت این شرکت پرونده در شورای عالی مالیاتی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و اسناد و مدارک لازم همراه با توضیحات کافی به هیات تعیین شده ارائه و تلویحا" دلایل شرکت مورد تأئید قرار گرفت.

ولی تا این لحظه بصورت مکتوب رأی صادره ابلاغ نشده است. پیش بینی می شود رأی نهائی منتج به رفع تعرض مطالبه مالیات فوق است ولی تا قطعیت و ابلاغ مکتوب رأی باید در انتظار بود. در ضمن با توجه به اینکه از بابت مطالبه مالیات فوق هیچ گونه ثبتی در دفاتر انجام نگرفته در صورت ابلاغ رأی به نفع این شرکت تأثیری بر صورت های مالی نخواهد داشت.

کد خبر 16603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =