بانک ملت بالاترین تراز عملیاتی در بین تمام بانک های بورسی را آن خود کرد

جهش ۴۹ درصدی مازاد درآمد تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و اوراق بدهی بانک ملت در فروردین منجر به ثبت بالاترین تراز عملیاتی در بین تمام بانک های بورسی شد.

به گزارش بیداربورس، بررسی آخرین وضعیت بانک ملت که با سرمایه ۲۰.۷ هزار میلیارد تومانی دومین بانک بزرگ بورس محسوب می شود، نشان می دهد این بانک وضعیت بسیار مطلوبی را در اولین ماه سال جدید ثبت کرده است.

به طوریکه جمع درآمد تسهیلات، سپرده گذاری و سرمایه گذاری در  اوراق بانک ملت در فروردین ۱۴۰۱ با رشد ۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۳.۹ به ۶.۵ هزار میلیارد تومان رسید که پس از لحاظ سود پرداختی به سپرده گذاران تراز عملیاتی بانک هم با رشد ۴۹ درصدی از ۱.۹ به ۲.۹ هزار میلیارد تومان رسید که این رقم بالاترین تراز عملیاتی ثبت شده بین تمام بانک های بورسی است.

بررسی متغیرهای درآمد تسهیلات اعطایی و هزینه سود پرداختی، مانده کل سپرده ­ها، سپرده های هزینه زا و غیر هزینه زا، حکایت از آن دارد که عملکرد "وبملت" نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشدهای به مراتب بهتری همراه شده است.

به طوریکه مانده کل سپرده ­ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۸ درصدی بیشتر شد و مانده سپرده های هزینه زا و غیرهزینه زا به ترتیب نشان از جهش  ۴۸ و ۹۲ درصدی دارد.

مقایسه درآمد تسهیلات اعطایی و هزینه سود پرداختی بر اساس تراز عملیاتی (مبالغ به میلیارد ریال)

در مجموع مانده کل سپرده ­ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با جهش ۵۸ درصدی روبرو شد و از ۳۲۷.۲ به ۵۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و نیز نسبت به اسفند سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵ درصد افزایش داشت.
 

کل سپرده­ ها ‌- ریالی(مبالغ به میلیارد ریال)

مانده سپرده های هزینه زا در پایان نخستین ماه سال نسبت به مدت مشابه قبل از رشد ۴۸ درصدی برخوردار شد که نشان از بهبود ثبات منابع بانک دارد. سپرده های کوتاه مدت نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۲۸ درصد رشد از ۱۱۵.۵ به ۱۴۷.۹ هزار میلیارد تومان رسید. سپرده های بلندمدت نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۶۹ درصد رشد از ۲۲۵.۵ به ۳۳۴.۳ هزار میلیارد تومان رسید.      

سپرده های هزینه زا ‌- ریالی (مبالغ به میلیارد ریال)

سپرده های غیر هزینه زا ‌- ریالی (مبالغ به میلیارد ریال)

در بخش سپرده های غیرهزینه زا بانک توانسته نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۹۲ درصدی را به خود اختصاص دهد که عملکردی در خور تحسین محسوب می شود. همچنین در مقایسه با اسفند ماه ۱۱ درصد رشد نشان می دهد.

سپرده های قرض الحسنه جاری ریالی با ۸۳ درصد سهم بری، بیشترین بخش از سپرده های غیر هزینه زای ریال بانک را تشکیل می دهند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۹۲ درصد رشد از ۷۹.۳ به ۱۵۲.۶ هزار میلیارد تومان رسید.

کد خبر 16856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =