وام مسکن بیشتر شد

شورای‌ عالی مسکن با افزایش سقف وام خرید مسکن موافقت کرد و اقساط ماهانه وام ۷۰۰ میلیون تومانی بیش از ۱۱.۶ میلیون تومان و سود سود ۹۷۸ میلیون تومانی است.

به گزارش بیداربورس، شورای‌عالی مسکن به ریاست ابراهیم رئیسی با پیشنهاد وزارت راه مبنی بر افزایش سقف وام مسکن موافقت کرد. در این جلسه وزارت راه پیشنهاداتی در سه حوزه زمین، تسهیلات و مصالح ارائه کرد که موارد مربوط به زمین و تسهیلات به تصویب رسید اما تصمیم‌گیری درباره پیشنهادات بخش مصالح به جلسه آتی موکول شد.

براساس این گزارش، رستم قاسمی دو روز پیش از افزایش وام ودیعه مسکن از ۶۰ به ۱۰۰ میلیون تومان و وام مسکن در تهران از ۴۸۰ به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی خبر داده بود و در صورت موافقت شورای‌عالی مسکن با وام ۷۰۰ میلیون تومانی، قسط این وام در بازپرداخت ۱۲ ساله، ماهانه ۱۱ میلیون و ۶۵۷ هزار تومان و کل بازپرداخت با احتساب سود ۹۷۸ میلیون تومانی حدود یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان خواهد بود.

براین اساس در بازپرداخت به‌روش پلکانی مبلغ اقساط اولیه کاهش می‌یابد اما در آخر سال دوازدهم متقاضی در مجموع با احتساب سود، یک میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

طبق اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع واحد مسکونی در ماه گذشته ۳۴ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود و برای خرید واحد ۵۰ متری در تهران به حدود یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان نیاز است. بنابراین وام احتمالی ۷۰۰ میلیون تومانی بدون در نظر گرفتن هزینه خرید اوراق حق‌تقدم مسکن حدود ۴۱ درصد قیمت مسکن را پوشش می‌دهد.

کد خبر 16959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =