پیشتازی پالایشی‌ها در سودآوری

بر اساس تحلیل کارشناسان به نظر می ‌رسد شاخص پس از اصلاح عمدتا زمانی، موج صعودی بعدی خود را شروع و به بالای کانال یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد نفوذ کند. در نقطه فعلی با توجه به گارد صعودی نفت جهانی و افزایش کرک اسپرد پالایشی‌ها انتظار می ‌رود این صنعت در مقایسه با سایر صنایع در سودآوری پیشتاز باشند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت دو هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۱۸هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس به ترتیب ۱۵۳۶واحد و ۳۰واحد افت داشتند. به طور کلی بیش از پنج میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۴۴۰میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

نیما میرزایی، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: به نظر می‌رسد شاخص پس از اصلاح عمدتا زمانی، موج صعودی بعدی خود را شروع و به بالای کانال یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد نفوذ کند. بنابراین با توجه به بازگشت پرقدرت انتظارات تورمی، رشد قیمت‌های جهانی و نرخ دلار بازار آزاد، روند بورس نیز مطابق خروجی فرمول دهه‌های اخیر خود صعودی خواهد بود.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی بازار سرمایه نسبتا با ثبات و متعادل است و جای نگرانی ندارد. اما جاماندگی آن از سایر بازارهای موازی، سهامداران و تحلیلگران عجول را اذیت می‌کند. اما این تاخیر فاز منطقا نمی‌تواند طولانی باشد و مشابه روند ابتدای سال انتظارات تورمی بار دیگر خود در قیمت سهام نیز نشان خواهد داد و سهامداران صبور را منتفع خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در نقطه فعلی با توجه به گارد صعودی نفت جهانی و افزایش کرک اسپرد پالایشی‌ها انتظار می‌رود این صنعت در مقایسه با سایر صنایع در سودآوری پیشتاز باشند. هرچند سررشته نخ سودسازی این گروه در دست دولت و مبهم است.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری در صندوق‌هایی که بتای بالاتر از یک و پرتفوی قوی دارند، به سهامداران مبتدی و حتی حرفه‌ای توصیه می‌شود. در مقابل گروه فلزات و متانول‌سازان کماکان جز کم‌رمق‌ترین گروه‌های دلاری بازار هستند. 

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص شاخص‌ها نیز به نظر می‌رسد شاخص کل وضعیت مطلوب‌تری نسبت به شاخص هم وزن داشته باشد و در موج صعودی پیشروی بازار، سهام بزرگ با اقبال بیشتر معامله‌گران روبه‌رو شوند.

کد خبر 17832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =