روز خونین بورس + تحلیل سهم "سفار"

شاخص کل در معاملات امروز با کاهش حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحدی معادل ۱.۶۷ درصد به کانال یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحدی سقوط کرد؛ بنابراین از یکسو شاخص کل عملا به ابتدای فروردین ماه امسال عقب نشینی کرده است و از سوی دیگر سومین ریزش سنگین سال ۱۴۰۱ رقم خورد.

به گزارش بیدار بورس، بازارسرمایه امروز هم روند منفی را در پیش گرفت و با افت بیش از ۲۴ هزار واحدی همراه شد و به ابتدای فروردین ماه امسال عقب نشینی کرد.
شاخص هم‌وزن در نتیجه ریزش امروز خود وارد کانال جدیدی شد و از دید تحلیلگران این تغییر کانال برای سهامداران نگران کننده است. اهمیت این موضوع برای سهامداران بورس به مراتب بیشتر از نزول شاخص کل به کانال های پایین‌تر است. بسیاری از تحلیلگران نیز این امر را به عنوان نشانه‌ای منفی از روند بازار ارزیابی می‌کنند.
مرداد ماه سال ۹۹ بود که ریزش‌های بازارسرمایه شروع شد و تا به امروز ادامه داشته یعنی دوسال است که سهامداران در ضرر هستند و این امر روز به روز بر میزان شدت گرفتن خروج پول حقیقی از بازارسرمایه تاثیر گذاشته است به طوری که در معاملات امروز حقیقی‌ها بیش از ۵۸۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند که نسبت به روز گذشته افزایش بیش از ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد و  پس از دو هفته شاهد رسیدن خروج پول حقیقی به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بودیم. موضوعی که نشان می‌دهد خروج حقیقی‌ها از بازار شدت گرفته است.  

  
از معاملات امروز چه خبر؟                                                                             
 در پایان معاملات امروز(دوشنبه، سوم مردادماه) شاخص کل بورس پس از افت ۲۴ هزار و ۴۹۱ واحدی در ارتفاع  یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد قرار گرفت و  شاخص هم‌وزن هم با کاهش  ۸ هزار و ۹۴۳ واحدی همراه شد.
                 
بیشترین رشد امروز 
 در این پست علاوه بر نگاهی به بازار امروز، مروری هم بر سهم "سفار" که جز صدرنشینان بیشترین رشد امروز بود، می‌اندازیم.          

                                                                                                            
                                                                                                                       

روز خونین بورس + تحلیل سهم "سفار"

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =